Tuesday, January 8, 2013

Tak semudah ABC

assalamualaikum wbt,



seringkali bercanggah pendapat dengan orang sekeliling, andai kita memilih dia sebagai teman hidup.tapi,keyakinan pada Allah mengatasi segalanya.kalau ini jalannya,moga Allah permudahkan.

Who said nak bina masjid ini senang?
Tetap perlu kuat asasnya.

kadangkala ada selingkuh pendapat juga. redha Allah atau redha ibu bapa yang kita perlukan? kalau yakin itu pilihan hati, doa dan mohon pada Allah moga dipermudahkan.

Tapi, itu tak semudah ABC dan 123.

bagaimana mahu membina keyakinan kepada keluarga, andai diri masih belum bekerja? sedangkan sidia sudah kukuh ekonominya..Allahurabbbi..T.T.Mudahkan Ya Allah.Jika ini jalannya.Mudahkan Ya Allah,jika niatnya ikhlas.Mudahkan Ya Allah, andai dia yang kau pilih untuk aku.orang kata, jangan ragu-ragu.yakin kepada keputusan yang dibuat..teruskan mohon pada Allah!..

Niat baik, Allah bantu..=)

kawan tanya, kenapa pilih dia?

Allah yang pilih dia. Allah tak pernah beri someone yang aku nak, but Allah akan beri someone yang mampu mencantikkan dunia & akhirat kita..=_=.selamat tinggal kenangan lalu, biarlah bersemadi di UUM.aku mulakan penghijrahan hati kearah lagi baik,redha dengan ketentuan ilahi.pilih yang bersungguh-sungguh nak kita, bukannnya yang kita bersungguh-sungguh nak dia.sedangkan sidia takda respond.=_="

kesungguhannya aku hormati,
kesungguhannya aku kagumi.

Terima kasih dia.kata sidia:

"AWAK BANYAK SONGEH DARI DULU tapi, AWAK TETAP SAYA NAK.."

ngeee!...how can i expect he keep long time waitingggg me, banyak songeh, banyak alasan, banyak hal, cepat kalut..hahaha,cakap pun laju..hihi~~

kata sidia, kenapa pilih saya?

sebab awak perempuan yang biasa-biasa, yang sederhana tidak berlebihan..saya pandang awak ada ketenangan pada awak. ( haha..HIPERBOLAAAAAAAAAA..ngaaaa)..sebenarnya sebab cara awak tak pernah berubah.sama macam dulu-dulu..hehe..

bagi aku,dia la lelaki yang paling tak hensem, paling gemok, paling gelapppp..ehhh!=P

kawan aku kata:

"macamlah kau tuh kurus sangat..syukurlah ada yang sudi nak kau..dari kau terhegeh-hegeh nak kat orang lain,lupakan yang lama, cuba mulai buka mata hati,pandang kebaikan dia itu..dia mampu buat hidup kau cantik didunia dan akhirat tauuu"

Termenung menginsafi diri..=_="


-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

1 comment:

aziekz said...

post ni bermakna buat saya..

:-) nice post to me...