Saturday, October 24, 2009

forum pembangunan industri halal negeri kedah

aku yg keseorangn..:(
bnner aje..
ramai di booth2 sambil beli brng..n nmpak x ada org pgg beg biru..:(
ayamas pun ada..
ceo,moderator yg semngat..:) n pserta skali termasuk aku
ramai jgak..hmpir 400 org..

pg tdi aku join program forum pembangunan halal negeri kedah...
ni pun aku dapat msej dari PERMATA,,persatuan mahsiswa tganu..
aku join aje la..
coz boring sangat..
kalu join ni pun dapat ilangkan boring dihujung mggu..
kalu duk bilik pun,study 4 final bukannya 24 jam ngadap buku..hehe..
hua3!!
ramai gak aku dapat jmpa usahawan2,datin n datok,ceo syrikat2 kat kedah nie
ape name syrikat pun aku dah lupa..hehe..
bnyak sangat pmbntangan krtas kerja dari wakil2 mereka..
ada gak aku dgar yg best2 n kalu xbest..
aku apa lg,tertido..haha..
dahla air cond..lg seronok..lantakla org kiri kanan aku cakap ape..hehe..
aku sowang2 aje..
masa breakfast,
aku jmpa ngan mk cik,dia wat bisnes nasi lemak kat dalam ni aje..'
dia ajak la aku g kafe kat TNB suh makan nasi lemak dia..hehe
ada gak pserta PERMATA yg lain.tp,aku amik peluang wat ramah2 ngan mk cik2 kat sana..
tnya pe depa buat,jual,mcmne mereka pasarkan brang,untung cmne,ada pkerja ke x,ada ke x cita2 nak pasarkan brg ke luar kedah..macam2 aku tnya..hehe..
n lastly,siap dapat kad lg..ada sowang mk cik tu bg..
dia suh mai umah dia kalu nak tgok cara dia wat sos,kerepek2..siap ajak jalan2 lg..
dia kata kalu nak mai naik bas dia nak datng jmput aku..
disamping tu,dia jgak ada wat rawatan trdisional bg resdung,nak ilangkan jerawat..hehe..
berminat gak aku..
n pas 2,dia jak aku join MLM Azi smart life,byar yuran rm10 seumur hidup..
MLM nie jual brg ksihatan..
dia nak tarik aku la nie,aku pun kata,ermm,,nanti kalu saya berminat saya cntct mk cik..hehe..
aku pun kata saya pun ada wat bisnes sendiri..HPA..aku ajak dia masuk..hehe..
same2 bisnes la beb!!!...
n lastly,dia amik nama,no,alamat aku..
masa tgah beratur nak lunch,
aku g kat mk cik lain lak,dia wat kuih bahulu,kerepek gunting ngan mak nya..
ooo,bgus la nak beranak wat bisnes..aku tnya la kat mane dia hntar barangnya,dia hntar kat pekan rabu..
n dia pesan kalu nampak name kerepek SURI..yg dia la tu..
aku tnya sape yg hntar brg ke pekan Rabu
dia cakap anak dia yg umur 22 thun..lelaki..
kebetulan datng gak skali..
so,masa makn tu ank dia duk semeja ngan aku..hua3!
aku xcakap pun..aku cakap ngan mak n nenek dia aje la..

n pas lunch aku amik keputusan nak balik bilik,cm penat aje aku rasa.
kat luar ada booth yg diaorg buka terdiri dari brng2 yg halal
kat luar dewan konvnsyen..
b4 balik aku beli la coklat buatan sendiri n kek cklat lmbap..
siap dapat kad..hehe..
dia kata kalu brminat nak wat lawatan nak tgok cara wat ley cntct..
mjoriti pkerja2 golongan OKU..
wah!!
siap ada bukti pnah kuar paper lg..
bnyak gak booth,ayamas pun ada..tp,aku xbeli la..
kalu beli nak goreng kat aner..

yg sedih beg pesrta kaler biru aku xdapat..coz dia utamakan org luar yg datang..student xpe..:(
xley wat knangan..

p/s;bnyak knwledge dapat ttg prosedur pnsijilan halal malaysia,kelayakan pohon sijil halal,pasaran halal, dll..
-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: