Monday, November 29, 2010

kerinduan ini sentiasa ada untuknya


wif umi tersayang..~
rindu sangat-sangat..T_T
tadi pas maghrib,xsempat berdoa terus call umah..
sebab tengah solat siyesly rasa rindu umi sangat-sangat..xkusyuk ase
dapat dengar suara umi,alhamdullilah.
sihat katanya..oh! aku tanya lagi,apa yang umi masak hari ini..

seterusnya..kemuncaknya ialah..
umi akan tanya zikir hari ini ..cukup ke x 1000..
oh!.nasib baek tekaan aku tepat.umi tanya lagi..
zikir untuk esok ape..aku jawab lagi..
alhamdullilah betol..

tetibe azan isyak dah berkumandang..so,b4 letak umi pesan.
kalau ada masa,baca mathurat pagi,petang..
okey..macam biasa solat dhuha kalu ada masa..
aku nie..hmm.kalau rajen buatla..moga-moga istiqamah la..amin..


hadiah bermakna dari umi..iaitu tasbih kuning tu..umi beli masa wat haji..
itu tasbih 33 biji jer..umi kata pas solat amalkan wirid,zikir ..
buku tuh,aku beli sendiri dengan duit raya baru nie..:D

buku yang asas fardhu ain tuh,umi bagi..
dalam tuh ada wirid selepas solat.
itupun dah macam terkoyak daa.sebab buku tuh dari zaman arwah ayah lagi..
sebab 2la,aku beli buku wirid baru.tapi,buku lama tetap simpan .;)
yang buku solat sunat tuh,sebab ada doa selepas solat sunat dhuha.itula umi suh aku bawak masa aku datang uum.
yang mathurat tuh,aku beli sendiri la,murah aje kot..rm 1..
umi kata boleh bawak la letak dalam bag,kalu gap kelas boleh gak baca..

oh umi!
banyak sangat pesannya..kadang-kadang umi selalu kalu xsempat baca mathurat
kat umah.dibawanya dalam keta.dah lupa masa bila.yang pasti masa tuh,kena kuar pagi ada hal.

setiap pagi,petang duk kat ruang tamu baca mathurat..
tengah malamnya,masih mengaji dalam kol 1 or 2..besenya sebelum tido..
anaknya nie sebok duk gayot..:P

itulah umi..
SATU DALAM SEJUTA..:)

ini kat dalam bilik.beli masa sem 1..share ngan rumate beli untuk tampal..
yang inilah penyelamat aku.kalu lupa zikir masa tengah cakap ngan umi..
anak jenis apala aku..menda nie pun xley ingat..:(
jie,same-samela kita ingat pesan umi aku.:)


ini pon memang penting..
umi pesan,kena tau makna dalam solat..
pernahla kalu rajen,umi tanya maksud part mane2 dalam solat..
legalah sket..sebab kalu tengah cakap terus g kat dinding tengok.:)

oh!..ini ayatul kursi..alhamdullilah ley ingat..basic kot..
kena amalkan..:)

itu aje kot!.
sebab saya sayangkan umi saya.
kalu umi saya xtanya menda-menda asas nie sape lagi ek?
tengs umi,sering ingatkan sopa yang kadang-kadang leka..

I`M PROUD WITH U UMI!!..:)
LOVE U & MISS U SO MUCH~~

p/s;
rasenya xsalah kalau kita nak berbangga dengan umi sendiri..
sebab memang besar sangat pengorbanan umi sejak arwah ayah pergi 7 tahun yang lalu..

sekian,dari syafa untuk insan yang dipanggil umi..


-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: