Wednesday, November 7, 2012

Kenapa Bukan Saya?



saya dengar orang bercerita,
tentang kita, tentang kita, tentang kita.

tapi,semuanya cerita itu tidak benar!
kenapa awak sanggup membuatkan cerita salah tersebar.
awak sebarkan, saya mendiamkan diri.

mereka kata, suruh saya jumpa awak.
untuk betulkan semua cerita yang salah ini.

hati saya kata jangan,biar Allah sahaja tahu kebenarannya.
lagi saya bersuara, lagi saya sakit.
saya tahu awak tetap akan menafikannya.

kenapa sanggup percaya orang lain dari saya?
mana kepercayaan awak pada saya?

dulu, awak kata, saya antara orang yang awak percaya.
tapi,sekarang?

dan saya harap, bila awak tahu kebenarannya nanti,
saat itu, saya sudah bahagia dengan orang lain,
dan saat itu, semoga awak sedar mana silapnya diri awak.

saya salah, saya khilaf,saya akui.
cuma saya terkilan, kenapa awak harus bercerita pada orang lain?
Bukan saya?
kenapa awak?



-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: