Wednesday, September 16, 2009

majlis khatam AL-quran

sila klik untuk nampak dengan lebih jelas..:)

ni penerangan ttg gmbar diatas..;

1.kertas ttg pjlanan majlis..ni pun pnjam ngan senior jap..junior xdapat pun
2.pengetua kolej aku pun join skali,dia duk sebelah aku..:)
3.makanan yg disediakan untuk berbuka puasa
4.dari kiri nisa,aku,oni & hana
5.si gadia yg mmbawa brg untuk perarakan..:)
6.sebahagian muslimat yang hadir..muslimin ada gak,tp,segan nak amik gmbar..:)

majils ni wat kat kolej aku..kolej lain ada gak yg join,2pun coz ada aku tnya 2 org tu..dia kata dari kolej perwaja..wah! bagusnya..:) yela,kolej tu kira jauh gak dari kolej aku..papepun best program nie..seronok dapat ngaji ramai2 dari surah ad-dhuha sampai al-kaafirun..sebelum bukak pose ada tzkirah sket dari pegetua & abg ilyas selaku exco kerohanian..

ucapan dari pngetua diselitkan dengan tzkirah ialah ttg kebahagiaan didunia yg selalu kita doa ''ya Allah ya Tuhanku berilah aku kebahagiaan didunia & akhirat..jauhkanlah aku dari siksa kubur''
-kebahagiaan dimana kita akan dapat kusyuk dalam solat.
-dapat pasangan idop maksudnya yg pasangan yg baik2 dapat bimbing kita..pengetua pesan suh doa dari skrg untuk dapat suami yg soleh..masih belum terlambat..:)
-kemudahan dalam idop.contoh,ada knderaan untuk bgrak xsemstinya kena pakai keta mewah,rumah yg selesa
-ketenangan dalam pape kita buat,xmudah gelisah

pas 2,ada gak gtau supaya doakan kita mati dalam keadaan yg mulia..mitak dijauhkan mati dalam keadaan xbesedia cntoh:kalu mati eksiden dgan tunang ke,ngah wat mksiat..dan kita perlulah doakan smoga taubat kita sentiasa diterima Allah..amin





-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: