Saturday, July 9, 2011

kisah suri rumah sepenuh masa..ngee!

aku nak upload gambar-gambar yang terlekat kat hpon aku ini..haha..macam nie la idop!..=P..ini lauk mula-mula aku nak makan masa minggu lepas.aku masak sambal tempe ni...wawawa!!qadar bebanyak dengan budu sekali..hihi...
 berserta lauk lain,yg mangkuk besar tuh breakfast punya.nasi goreng ikan masin,dan lauk-lauk lain.HAHA..aku tak makan pun daging tuh walaupun aku masak.sebab aku nak makan budu,tempyak dan tempe je..hehe..dengan ikan singgang la.ikan singgang umi aku yang buat,aku tak reti nak buat sebab senang sangat..eh!!!HAHA.
 yang ini sweet sour..ikan kerapu.tapi,campur dengan udang goreng celup sekali dalam kuah ini.okey gak.=P
 
ini menggedik nak buat kek!pertama kali.huahuahua..macam-macam kesilapan tau aku buat masa nak buat pagi khamis baru ini.nasib umi ada,boleh tanya banyak-banyak.lepas tuh,wat sorang-sorang.haha.sebab xtau nak buat ape pagi-pagi,semua dah pergi kesekolah dan kerja.aku curi resepi kek marble dari simpanan beg resepi umi..hihi.

 comelnya!!macam aiskrim Paddle Pop.eh!!
 dengan semangatnya aku tunggu nasib jadik.walaupun tak jadik sebenarnya..perasan tak apa kesilapan dia?hehe..kek tuh tak naik pun!!~hahahaha~ada aku kesah?..sebabnya aku tak tau lak kena kacau majerin dengan gula tuh sampai kaler putih,baru masukkan telur sebiji demi sebijik..ini aku buat sekaligus!oh~~hebatnya aku.muahaha.kan aku dah cakap kuih ini aku lembap sket.cerewet.tak macam lauk.ala,nanti aku cuba lagi,nak buat bagi naik dan gebu.ley bawak sem depan.hehehe.
 ini tomyam putih!.umi aku cakap aku kurang letak sayur..aihh..!aku pulak takut x habis,itulah taruk sket je
hehe
                                                      ini ayam merah..alah,kacang je..hehe..
actually,aku kat Tangkak,Johor sekarang.hehe.ni gambar dalam bas.nanti aku update lain tentang cerita kesini.okey~~sekian..^_^

Nota aku:
kalau kat Mexico,Mass masak nasi putih.kalau kat rumah,umi yang masak nasi..hehe.

-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

4 comments:

CT NoArIzAh ArIs said...

Kat tangkak....??

Jumpa bakal mak mertua ke..hehe!!

Teman Setia Ketenangan said...

nanti kita masak sama2 k..heheh

syAfA said...

anis:jomla..haha

syAfA said...

akak ariezah:
takla,jumpa kawan perempuan la kak