Wednesday, July 27, 2011

Program latihan 1 Malaysia:Kursus masakan Aneka Nasi,Lauk,Acar dan Puding 20 Julai-22 Julai 2011

datin Faridah turut same turun padang..=)

 salam!!cerita ini cerita tertunggak!..hoho.act,minggu lepas aku join kelas masakan..bayaran rm20 untuk 3 hari.tak mahal pown!!eh,.hehe.sebab umi yang bayarkan..haha.thanks!..dalam kelas ini.aku yang termuda taw..huhu.yang lain semuanya makcik-makcik..okei pe!..sebenarnya hari pertama aku xley datang,ada hal,so,umi yang pergi hari first dan hari kedua dan ketiga.aku yang pergi..dapat sijil taw..muahahaha!..so,aku dapatla ilmu cara memasak nasi kasturi dan nasi telur.umi pulak belajar buat nasi beriyani lapis pada hari ganti aku.best jugak kelas ini.dapatla kembangkan ilmu memasak menda yang advance-advance!

                                   gambar tak tersusun!..sori la,asalkan upload ye..hehe..ini acar rampai..
 ini masa wat puding 1 malaysia..hoho

ini namanya nasi telur..rumitnya jugak la wat nasik nie..cerewet!nama je nasi telur..eh!!dicampur jugak
bersamanya ikan kering,hati ayam,udang kering yang semuanya dipotong dadu,dan gorengan dari telur yang diayak.
 Hajjah Zainab selaku tenaga pengajar pada hari tersebut.

 ini masa buat nasi kasturi

 nasi kasturi sudah siap!
 ini masa buat acar sengkuang
 masa ayak telur untuk digoreng.ini juga antara bahan yang diperlukan dalam nasi telur
 ayam kuzi sudah siap untuk dimakan bersama nasi telur
 bahan yang telah dihiris dan dijemur bersama serbuk kunyit sebelum siap untuk membuat acar rampai
 nasi dikukus terlebih dahulu sebelum digaulkan bersama bahan-bahan yang disebutkan diatas tadi sebelum menjadi nasi telur.
ini la ketika proses mengaulkan semua bahan ikan kering,udang kering,hati ayam yang dipotong dadu tadi.

okei!!..settle update..walaupun gambar tak tersusun!..tak larat nak salin resepi taip kat sini..haha~
-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: