Wednesday, August 17, 2011

‎::baik jadik orang yang difitnah dari pembuat fitnah.walaupun sangat sakit,tapi hanya sakit sementara berbanding si pembuat fitnah,yang sebenarnya hatinya yang sakit dan lebih sakit diakhirat sane.kebenaran itu akan terungkap jua.bersabarlah wahai hati::

sejak dua menjak ini,aku berusaha menghabiskan bacaan buku "Cipta Syurga Hati" ditulis oleh Dr.HM Tuah.maklumlah daripada tersengguk-sengguk lepas sahur.muahaha~

buku ini sangat bermanfaat kot bagi aku.antaranya tentang isu fitnah-fitnah ini.menurutnya,bukan nama manusia kalau tak kena fitnah.so,biasa hati yang busuk akan dengki dengan kebahagiaan,ataupun kekayaan orang.bila dah ada orang dengki kat kita,itu bermakna kita sedang menggapai kejayaan ke,atau apa-apa la yang best dalam hidup.ada je menda tak kena dimata si pendengki ataupun si pembawa fitnah.

dalam hidup aku,aku pernah la kena fitnah.masa tuh aku sekolah lagi,sekolah menengah la.alah,tak perlu nak bukak cerita lama.sebab dah bukak buku baru skang.!..do u know sangat sakit kalo kena fitnah,hakikatnya kita tak tau ape-ape pun,tup2..dapat cerita tak best pulak kan.sungguh busuk hati si pembawa fitnah itu.
tapi,aku yakin,Allah tau kebenarannya.

dan sekarang,pengalaman itu yang mengajar aku.tak semestinya orang baik dengan kita,dia akan baik belakang kita.ada tuh,mulut manis depan kita,padahalnya belakang,bermuka-muka siap bertalam-talam lagi.sungguh tidak patot.semoga aku dan pembaca ini dijauhkan dari sifat buruk ini.mungkin adakalanya aku pun pernah melakukan silap,tapi berharap kita x mengulanginya lagi.aku jugak bukan manusia sempurna.sekian.



-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: