Sunday, March 18, 2012

Aku pernah belajar mencintai & dicintai..

 
  
Dulu..
Aku pernah belajar mencintai & dicintai..
Bahagianya tidak terhingga,seperti berada di bulan..
Kasih syg yg disulam tidak dapat membezakan yg mana baik & buruknya..
Seperti dunia ini milik aku & dia..
Tak bertemu mata,menggunung rindu yg dirasa..
Mahukan perhatian, belaian, kasih syg & kebahagiaan..

Tapi..
Itu DULU..
Kejahilan menghimpit diri, tak dapat membezakan yg mana halal & haram..

Kini,
aku blajar erti sebuah cinta yg baru..
Yg mana tidak akan pernah mengecewakan aku lg..
Cinta Rabbul Izzati yg Agung dan Maha Suci..
Cinta yg tidak akan meninggalkanku sendiri..
Cinta Rasul ku yg amat merindui aku,umatnya..
Cinta Rasul ku yg melebihi cinta ibu ayahku terhadap diriku..

Ya Allah..
Jgnlah Kau tarik nikmat "Cinta" yg Kau berikan..
yg baru dapatku rasai..
Kuatkanlah kecintaanku pada-Mu dan Rasul ku..
Jgnlah Kau biarkan cintaku pada makhluk-Mu melebihi cintaku pada-Mu..

Pada kamu yg pernah aku cintai..
insyaAllah aku masih mencintaimu..
tpi hnya krana Allah dan Rasul ku..
Sekiranya kau masih menyayangi ku,
Jgnlah membawaku ke lembah kemurkaan Allah..
Simpanlah syg itu sehingga aku benar2 sah menjadi milikmu..
Sekiranya aku ditakdirkan menjadi tulang rusukmu yg bengkok,
Pimpinlah aku utk lebih mencintai pencipta-Ku dari segalanya..
insyaAllah..nikmat keredhaan akan dapat kita rasai..

copy from:annurieyna hamid

-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: