Saturday, March 17, 2012

Awak, awak nak tahu tak sebab apa saya nak sangat kat awak ?


Girl : ''Awak, awak nak tahu tak sebab apa saya nak sgt sgt kat awak ?

Boy : ha'a, sebab apa? :)
here i listed antara jawapan-jawapan perempuan di Facebook di Page Cinta Yang Dicari Pasti Akan Pergi,Cinta Yang Datang Pasti Akan Kekal Abadi

 *Saya pilih awak kerana saya rasakan awaklah yg terbaik untuk saya.. awak bagaikan cinta yg tak diundang! sesungguhnya, saya tak mampu bohong peraasaan dan kasih yg tumbuh secara tak sedar. andai saya tulang rusuk awak, izinkan saya bersama awak dengan ikatan sah.. agar ALLAH mnyatukan saya dan awak dlm kasihNYA!! :')
* Sbb hti sy dh terpahat awk utk selamanya..wlu pOn sy tau awk xprnh pilih sy utk hidup awk...sy sentiasa menunggu n akn menunggu utk selamanya,hingga hti awk terbuka utk sy....~
 
 
* sy pilih awk sbb,sy da lame tgu awk. . sy ttp tgu awk wlaupun mse tu awk sudah bpnye , .wlupun mse tu awk xangp sy wjud pun .tp skg awk xde sape2 pnye. .bley tak klau skg sy jdik awk pnye :') huhu
* sbb awak mmg tercipta utk saye dan hadir utk melengkapi hidup saye:)
 *kerana Allah ciptakn hati ni untk sygkan awk..:))
 *ada byk prkre yg prlu kita pelajari sblum ini..ttpi d'saat saya dpt brknln dgn awk..smue onak2 kesusahan smua sya leh hadapinya dgn sgt2 mudh...thanks awk♥..
 
 
jawapan aku: 
saya suka awak sebab awak yang terindah dihati saya.sebab awak dengan izin Allah saya banyak belajar bersabar dalam erti kata KEJUJURAN..saya nak bawak awak kejalan yang betul,jalan yang diredhai-Nya.mungkin dengan cara saya buat ini,mungkin ini takdir yang terbaik untuk saya dan awak.
 
percayalah Allah itu Maha Adil,Dia bagi sekejap kita bahagia itu sebab DIA tahu apa yang DIA buat.walaupun cara saya banyak buat hati orang terluka,hati orang sakit dan saya pun akui saya pun sakit.tapi,saya belajar erti SABAR & SYUKUR.bukan senang saya nak buat keputusan ini,bukan senang saya nak bangkit semula.saya percaya ALLAH rancangkan sesuatu yang lagi baik sebenarnya.kini,saya belajar untuk kuat,walaupun kadangkala macam rasa down gegiler.=_=..everything happens for a reason.pengalaman saya lalui ini sangat sakit pada awalnya,tapi saya percaya ada manisnya nanti.
 
 ''Saya benar2 sayang dan cintakan awak, tapi saya terpaksa tinggalkan awak sebab saya tak nak saya jd fitnah kepada awak kerana wanita fitnah dunia. Saya nakkan permulaan dan pengakhiran yang baik dan diredhai Allah. Andai perhubungan kita ni Allah tak redha, maka saya kena elak daripada dapat kemurkaan Allah. Saya inginkn imam yg dpt bimbing saya dan anak-anak saya ke jalan tarbiyah dan menggapai cinta dan redha Illahi. InsyaAllah kalau dengan cara ni dapat elak zina hati antara kita, insyaAllah Allah akan permudahkn kita. Andai awaklah pemilik tulang rusuk sy, insyaAllah, tulang rusuk ni dan pemiliknya akan bersatu jua nanti dgn izinNya..Semoga dengan istikharah dpt memberi petunjuk kpd kita."
 
lama sangat tak update,doesn't means aku tengah kecewa,tapi aku masih mencari sesuatu,dan makin kutemui pencarian itu.Alhamdullilah~terlalu hidup banyak dalam kenangan membuatkan aku sebak dan menangis.aku cuba tepis kenangan lalu,agar aku dapatkan teruskan sisa hidup yang masih berbaki disini.
 
thanks who still with me,support me so strong.love u all.mereka kata,mereka bersyukur dengan perubahan aku.ye,aku gembira bila orang sekeliling gembira.tapi,hakikatnya,aku melukai hati seseorang.moga Allah kuatkan hatinya seperti mana Allah kuatkan hati aku.Moga Allah menyentuh hatinya sepertimana Allah menyentuh hatiku.
#Janganlah kita menghancurkan HARAPAN seseorang untuk BERUBAH ke arah KEBAIKAN walaupun dengan sedikit sahaja kata-kata yang boleh MENJATUHKAN semangatnya. Ingatlah, bukannya senang seseorang itu ingin menguatkan dirinya menuju REDHA Allah, jalan yang penuh dugaan dan cabaran.Oleh itu, HARGAILAH niat dia dan jangan pandang dia dengan PANDANGAN YANG HINA..
 
sekian,assalamualaikum..=)

-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: