Wednesday, March 21, 2012

welcome to my life.=)

Assalamualaikum wbt,

Jodoh seperti rezeki, ia telah ditentukan. Namun, kita tidak tahu apa yang telah ditentukan oleh Allah. Dengan berpegang pada hakikat itu kita diperintahkan-Nya agar berusaha.Carilah jodoh yang baik, carilah rezeki yang baik dengan jalan yang baik juga. Siapa jodoh kita? Berapa banyak rezeki kita? Dan bila? Itu bukan kerja kita. Itu ketentuan Allah. Milik kita hanya usaha.Jadi, berusahalah dengan baik, Allah pasti tidak akan mengecewakan kita. Wajib menerima takdir tidak menolak kewajiban untuk mentadbir.


sekarang aku sudah berada di Semester 6.kiranya,insyallah! aku akan menghabiskan masa di UUM ini untuk satu sem lagi,dan satu sem lagi untuk praktikal.yeah! makin dekat kan dengan sem akhir?.actually,tetibe nak cakap tentang jodoh.can i?~ekeke

bab jodoh,aku prefer nak cari sendiri.taknak umi pilihkan.ehehe~entahlah,dulu pernah la decide masa sem 2 dengan seseorang tuh..waaaa!entah dia ingat ke tak,aku pun tak tau.tapi,aku ingat aje lagi.rasa masa tuh,tinggi lah harapan.sekarang,aku tak taulah.takpelah,jalan ini aku pilih.semoga sidia baik-baik aje disana kan?takpe,kalau dia dah ada pilihan lain,aku belajar meredhai.=)

 

usia aku sekarang 22..huhu.cukup jeles dengan kawan-kawan aku sudah bertunang pun ada.aku doakan mereka bahagia.best jugak dah orang "tanda" siap-siap.aku?? sibukkan diri,cuba jadik yang terbaik untuk diri sendiri lah.huhu~teringat satu hari di cafe,ada seorang senior tanya aku:

senior:syafa nak kawen umur berape?
aku:entah,tak tau.
senior:aik?takda perancangan ke?
aku:ishhh.orang tak tau lah.maybe tak kawen,sebab nak jaga umi saya.
senior:bagus..anak yang solehah.

aku melawak aje masa tuh!..yela,tanya macam tuh suka hati dia aje,dah dia tuh lelaki.haha.aku jawab suka hati ajelah.haha!~ kalo bab nak kenen kan aku dengan macam-macam orang ada aje..haha.buleh plak eh?

 

kawan:eh,syafa takkan takda pakwe kot.
aku:takda pun.single..=_=
kawan:nak saya carikan?
aku:ehh?
kawan:nanti saya saya suruh mak saya carikan.
aku:boleh plak?=_=
kawan: ye,nanti saya carikan yang ustaz boleh?
aku:kenape ustaz?
kawan: syafa kan ustazah..
aku:erkkk?




sometimes,junior aku ini,suka panggil aku "ustazah"..mungkin itu satu doa..Amin.asal nampak lelaki bersongkok ke kat UUM ini.


kawan:eh,sesuai la guys itu dengan syafa.
aku:mana ada..T_T
kawan:alah,dia pun minat kerohanian,sama macam syafa.
aku:mengarut.mana ada orang suka syafa.
kawan:maybe ada.tapi memendam..
aku:hahaha~

 

aihh.macam-macam.apa-apapun,buat sementara ada semester berbaki ini,aku nak belajar rajin-rajin.nak serius ke,tungggu sem depan.eh!!haha~nanti aku nak bagi bunga mawar ini kat bakal suami aku(siapalah erkk?)=P

 ……. , . – . – , _ , …….simpan mawar
……… ) ` – . . ‘ `( …….yang kuberi
…….. / . . . .`\ . . \ ……..harap wanginya
…….. |. . . . . |. . .| ……mengukir di hatimu
……… \ . . . ./ . ./ ………
……….. `=(\ /.=` ………sudikah dirimu
…………. `-;`.-’ …………untuk mendekatiku
…………… `)| … , ……..mengenali diriku
……………. || _.-’| ……..
…………. ,_|| \_,/ ……..dalam mencari cinta ABADI
……. , ….. \|| .’ …………berjuang bersama demi REDHA ILAHI
……. |\ |\ ,. ||/ ………….sudikah dirimu
…. ,..\` | /|.,|Y\, …………
….. ‘-…’-._..\||/ ………….moga takdir ini
……… _.-`Y| …………..ketetapan ini
………….. ,_|| ……………adalah yang terbaik buat kita
……………. \|| ………..
…………….. || ……….berdoalah selalu
…………….. || ………..moga ia milik kita bersama
…………….. |/ ……terlerai dengan janji yang HALAL..

 Buat dikau yang akan menjadi jodohku,InsyaAllah…Akan ku cuba jadi yang terbaik buatmu,meskipun ku tahu aku bukannya sempurna. Akan ku cuba membalas kasih sayangmu dengan secebis hati ini bagi menuju cinta yang diredhai Allah,InsyaAllah..WELCOME TO MY LIVE =)

-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

1 comment:

نورعيم said...

pewittt dah ade calon ke kak? hehe.

ps. sy pun tak reti kak. Just godek2 sikit jadi la gitu. huhu.