Sunday, March 24, 2013

#Nikah:Sederhana

Assalamualaikum wbt,

sejak 2,3 minggu ini i always share about prepare tentang persiapan nikah sebelum ini.huhu.so, same la untuk post ini.so,Jumaat baru ini aku with my housemates pergi Kuantan.cari barang kawen. Si zimah pun nak cari barang kawen jugak.so, memang tujuan same.Alhamdullilah! Kebetulan kat Kuantan Parade ada sale!.ada jugak aku beli untuk barang hantaran.

gambar pre-wedding..ehh!.@_@

Pergi cari baju melayu encik tunang, baju aku nanti untuk majlis sambut menantu.. ngee! Sumpah, kadangkala rasa nak nanges,sebab bukan senang semua ini.T.T.. Alhamdullilah, with my housemates with me, help me searching baju, jubah semua..thank Allah!=)

Actually, memang nak buat majlis sederhana. But, banyak benda kena fikir. Nak jaga hati keluarga, kawan-kawan, pihak belah lelaki. Takkan nak buat majlis main-main kan?So, sekarang baru aku faham. Kenapa belanja kawen boleh mencecah ribuan ringgit.huhu..=( But, aku cuba cut mana yang mampu.Insyallah!..

aku cut mana yang mampu.. contoh ambil pelamin yang murah, gubahan hantaran dibuat oleh makcik, kad kawen buat yang kertas aje, jangan buat kad..(kad mahal,cuba kali dengan 1000 tetamu)..ala,kad bukan orang simpan pun,dia buang aje..haha. baju pulak beli aje ( memang bajet tinggi sket,tapi boleh pakai terus untuk raya..haha), kalau untuk doorgift tetamu, tak perlu beri benda-benda merepek, bagi aje makanan, boleh jugak makan, tak payah bagi keychain ke, pen ke, mug je, bekas ke. ( sebab berapa kerat aje orang yang simpan)..ha, bunga telur pun tak payah buat banyak-banyak..orang buang jugak hiasan bunga tuh.

cuma aku serius sket untuk bab makan beradab.penting jugak bab ini. sebab kita nak rai keluarga belah lelaki.then, ummi ada tempahkan jugak untuk meja makan beradab nanti.

aku teringat pesan pak sedara aku:

"kita nak sambut tetamu belah lelaki, kena buat betul-betul.takleh main-main. kena jaga hati pihak sana"

Gulp!..

bila kita berada dalam situasi ini, baru kita faham,kenapa itu, kenapa begini.

Tapi,ingat! Jangan sampai membazir.Insyallah!..=)



-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

2 comments:

andakse7en said...

tahniah syafa>
All the Best :)

IZZ HAZWANI. said...

kadang kadang dilema antara jaga hati dengan jaga bajet ;)


tahniah akak!