Tuesday, May 4, 2010

"kematian Adalah satu Kepastian". saYAng AYah..

Semalam..saya xsempat nak mencoretkan apa yg saya mau ukir disini..semalam 3 mei 2010..genap 7 tahun ayah pergi meninggalkan aku n family..ye!ayah daa pergi tersa macam semlam aje terasa saat2 bersama ayah..rupanya dah 7 tahun..tanpa aku sedar,semuanya berlaku terlalu pantas..saat2 bersama ayah xkan aku lupa..

sepanjang ayah ada,saya xpenah cium ayah saya,peluk ayah saya..mungkin sebab segan kowt!..
mungkin masa kecik2 penah kot..tp,biasanya salam aje..bila dah besar ni,rasa macam rugi aje,xpenah nak wat cmtuh kat ayah..

takpe,ayah dah pergi.dah terlewat untuk saya melakukannya..ayah pergi depan mata saya..
.saya dapat melihat umi yang ajar ayah mengucap..saya pegang ,urut2 kaki ayah masa disaat2 akhir ayah..

ayah,maafkan sopa!..sopa xtaw itu saat2 terakhir ayah nak pergi.sopa ingatkan ayah sakit biasa2 ajer..sebab tu la,sopa duk je dalam bilik tgok ayah..sopa xtaw keadaan macam tuh kalu orang dah nak pergi..sopa tgok aje ayah dari sudut pintu bilik..masa tu,umi solat asar..umi xcakap apa2 pon kat sopa..rupanya,umi taw ayah dah nak pegi..tapi,umi sebak nak cakap kat sopa..

maafkan sopa ayah..sopa xtaw..tapi,sopa keluar dari bilik masa kak syeri marah kat sopa..dia kata mcmnie..'sopa,mu xsian ke kat ayah mu sakit kat luar tuh!..erm..baru sopa pergi kat ayah..masa tuh,baru sopa taw betapa sakitnya ayah..masa tuh,ayah sedang sesak nfas dah..ayah suh sopa urut2 kaki ayah..tp,sopa rasa kaki ayah da sejuk,memang dah sejuk sangat..
masa tuh,sopa lihat belah kiri sopa Pok Baa pun tolong urut kaki ayah..umi datang lap2 peluh kat badan ayah..

sopa xtaw..sumenya pants berlaku..sopa xsangka ayah akan pergi masa nak hantar sopa ke asrama..sopa xsangka..sopa xsangka yang ayah kata nak hantar ke asrama merupakan tanda2 akhir ayah nak pergi..padahal sopa dah beli tiket nak balik asrama..

sopa xtaw,yg tengahri kat umah tuh,permintaan terakhir sopa ayah tunaikan..ayah tanya sopa nak makan ape..sopa kata nasi ayam..ayah g pasar beli untuk umi masakkan nasi ayam sebab petang tuh sopa dah nak balik asrama..sopa tgok ayah sihat jer.ayah okey jer..pas ayah balik baik pasar dalam kol 11 pagi,ayah hom bunyi motor kat pintu pagar belakang,sopa g amek barang2..

pas tu,umi masak tengahri..n tengahri tuh..sopa makan,najwa,awar,adibah makan kat meja dapur..ayah datang..borak2 macam biasa..x nampk tanda2 yang ayah akan pergi..

pejalanan masa ayah hantar aku okey jer..tetiba jer ayah da start batuk2..n betambah teruk..yang ada dalam keta..aku,adik,adibah,umi,pok baa & ayah..n tukar driver..pok bar bawak..n g umah mak cik ani kat kuala terengganu..kat situlah ayah bersnadar kat sofa umah cik ani.

sopa tgok keadaan ayah masa diangkat masuk kedalam ambulans..dengan bunyi siren yg bising,mmbuatkankan sopa fobia dengar siren ambulans..masa sopa tgok ayah diangkat,keadaan ayah dah lemah masa tuh..dalam area 7.15 petang,3 mei 2003..(sabtu) ayah kembali ke Rahmatulllah..

semoga ayah ditempatkan dikalangan orang yang beriman..amin..



p/;s;xsuka bila org tnya aku ..umi xmau kawin lagi ker??
saya mau tampar2 jer muka orang tuh!..sebab tadi,ada orang tanya aku..
aku tnya balik dia,'ko nak ker mak ko kawin lain lagi kalu ayah ko xda??

p/s/s;mulut dia xda insurans betol!..bila aku citer sal umah aku penah ada maid..dia cakap..
ayah ko xminat ker maid tuh!..amnda la mulut dia nih!..hotzz!! sampaikan aku balik umah baru ni,aku citer kat umi,umi kata suh kata gini..;ayah saya baik,ayah saya xmacam tuh!..wekkss..
i x suka org cakap xpikir!..

p/s/s;x baek nak marah2 owg..hihi
-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

1 comment:

mysheira said...

sbar sopa..i noe u strong dear..
jgn cdey2..
erm..tyme ni pown bufday ak..
aku pown xlupe kt atuk aku..mniggal tyme bufday aku gakk..cdey dow..
stiap kli clebrate alhmdulillah xlupe kt mreka..
ak still igt kt arwh ayh mg..
ape pon..sdekh kn alfatihah..