Sunday, February 5, 2012

cuit-cuit cuti sem..=)

Assalamualaikum,


salam maulidur Rasul..banyakkan berselawat ye semua..=)))

alhamdullilah! ada peluang online.tapi,dah tak guna laptop sendiri.guna notebook adik aku..huhu.apakah daya kan,laptop saya memang dah rosak teruk.

tadi,orang kedai tuh kate,kalo repair pun bawah dari seribu sket.so,decide.taknak beki la.nak beli baru.kan harga laptop pun skang dah tak mahal macam dulu.-dulu..insyallah!  masih dalam proses.

bila aku fikir sedih,memang la sedih.macam-macam dalam laptop tuh ada.diari aku dalam tuh.semua gambar-gambar pun ada..so,aku dah takde soft copy gambar yang paling aku sayang..terutama satu folder tuhhh..T__T..takpelah,Allah tau itu mungkin yang terbaik untuk diriku kan?

u know,cuti-cuti ini banyak sangat aku habiskan masa dengan membaca.aim aku memang buku agamalah..itu aje penawar bagi menjaga hati.Jumaat ini insyallah! aku akan mengikuti kursus ceramah haji.=)..macam-macam aku dapat cuti ini..terutama bersama keluarga..

ada kakak-kakak yang baik.yang boleh nasihat aku kearah agama sket..yang rajin kejut aku suruh pergi masjid.umi aku pun sama.aku rasa,dah takde kakak sebaik kakak-kakak aku.walaupun mereka kadang-kadang suke potpet2..haha!

everything story they all know what happen to me before this..=)..skang,kakak aku ada bagi lagi buku majalah untuk menjadi wanita solehah..she knows me better..=)

kadang-kadang ada jugak,makcik-makcik sekeliling tanya aku:

"nak kawen bila?"

"dah ada calon?"

"nanti kawen nak duduk mana?"

"nak kerja ikut suami ke"

"nak kawen terus ke lepas habis belajar?"

so,what to do??..i not have a right answer for this question..haha~

maybe sampai satu masa,aku tak dapat apa yang aku nak. i will follow the flow.maybe,satu masa aku akan cakap macamnie kat umi:

"sopa taknak pikir apa-apa,umi pilihlah siapa-siapa yang umi berkenan"

hoho.planning itu penting.haha!..tapi,setakat ini dasar umi aku,ikot pilihan hati..ohhhh!!lebiyu lah umi..

aku sayang umi aku,seorang tak cerewet,tak memilih,cool aje setiap mase..eh!!,dah la comel dihati aku...

yang selalu umi pesan:

-cari yang ada agama tak bermakna nak yang ustaz.
-tak garang,hormat perempuan
-keturunan yang baik
-kewangan pun kena ada..eh!!!hihi~
-rupa last sekali..(asalkan berkenan dihati anaknya)

syarat pertama yang ada agama.itu aje dari dulu sampai sekarang tak berubah..umi ikot guideline betol lah.=)

sometimes umi selalu pesan kalau mana part ada kurang dalam tindakan aku,terutama kalo tertido lepas subuh..(opsss!=P)

mesti umi kata:

"macamne nak kawen kalo tido lepas subuh ini?"

"nak jadik isteri orang kena banyak sabar maklumlah kita orang perempuan"

ohh!..umi dah ajar unsur-unsur berumahtangga..umi kata,takkan nak tunggu kawen baru nak ajar semua itu.hakhak~

itu didikan umi saya!!~

macam-macam kalao nak puji kang sampai esok tak habis..hihi.

okeilahhh..sekian..

assalamualaikum wbt..^_^



-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

5 comments:

reenapple said...

wahh.. sweetnya Umi awak.. yang saya lain pula tak pernah pun cakap topik kahwin eh ke saya lari setiap kali topik kahwin ditimbulkan.. hehehe

btw--hope u will meet the perfect guy in your life as you dream about it..=)

Anonymous said...

awak...air mata sy tumpah lg.sy tensen ngn hidup ni. awakk, tlg doakn sy..

aindzaya said...

antar lappy baiki..format apa yg patut..bezznyerr da cuti...saya budak dipp..wuwuwuuwu...

tu maknenya jodoh dah hampir dekat,,sbb tu ramai yg tanyer..hehew

Apa petanda dia jodoh kita? ♥

نورعيم said...

selamat bercuti kak :)

kay_are said...

memang sporting umi tu.. siap bagi cari calon sendiri g.. tapi mungkin sebab pompuan kan.. so die mesti nasihat suruh kawin cepat.. kalau laki, lain lak care nasihat nye.. huu