Tuesday, February 21, 2012

hati perempuan itu



Pernah juga satu masa,
aku bertanya kepada diri ini,
kenapa perlu aku bersabar?
ye...bersabar..


bersabar dengan kerenahnya,
bersabar dengan egonya,
bersabar dengan anginnya,
bersabar dengan kata-katanya,
bersabar dengan tindakannya.



dalam erti kata iaitu sabar dan syukur.

aku bersyukur atas kerenahnya,
aku bersyukur atas egonya
aku bersyukur  atas anginnya
aku bersyukur  atas kata-katanya
aku bersyukur  atas  tindakannya.


aku belajar mengenali hidup atas dirinya,
aku belajar mengenali dunia persahabatan darinya.



mungkin juga dia terlalu baik untuk aku tinggalkan,
mungkin juga dirinya tak layak untuk aku,
mungkin juga dia mahu memlih yang terbaik.


tapi...
kenapa Allah didik hati aku supaya bersabar dengan semua ini?
kenapa Allah bagi aku kekuatan?
kenapa Allah bagi aku ketabahan?


mungkin juga Allah merancang sesuatu yang hebat,
yang tidak tercapai dek akal fikiranku,
aku hanya hamba yang lemah,
masih juga merangkak mengenali Tuhanku.


Aku mohon pada Allah semoga kekalkan rasa kesabaran ini,
Ini mungkin terbaik untuk diriku dan dirinya,
Siapa tahu kan?
Allah knows the best.!..=)



nota aku:
diukir di pondok Times UUM,
10.15am,21 Februari 2012..

-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

4 comments:

kay_are said...

bukan senang nak menjadi sorang yang bersabar.. jadi tahniah kerana mampu bersabar hingga ke tahap ini =)

نورعيم said...

betul, Allah tahu apa yg lebih baik tuk kita :)

reenapple said...

saya faham.=)

andakse7en said...

Alhamdullilah.sabar adalah kekuatan diri.=)