Tuesday, October 4, 2011

Ciri-Ciri Lelaki Yang Menarik Perhatian : Handsome ?

Hello peeps..


Masing-masing punya citarasa berbeza. Definisi handsome pun aku tak tahu nak define. Handsome tu macam mana? Badan harus ketul-ketul ke? Aku tak pernah rasa pun badan berotot ketul tu  cun atau handsome. Itu citarasa aku lah, kalau yang lain tentu sekali berbeza. Kakak aku kata, handsome tu bila dia tengok lelaki bersukan. Nampak sihat dan macho. So itu lah dream guy dia, harus yang bersukan. Aku tak pernah ada dream guy tapi aku suka tengok laki dalam beberapa sudut begini...

Kain pelikat
Comel ke? Entah aku rasa lelaki pakai kain pelikat ni manis. Lemah lembut , sopan santun dan ayu. Tapi yang aku suka tengok ni bila dia tengah solat dengan kain. Kalau teman aku shopping kat Pavilion dengan kain pelikat dan selipar jepun pun aku rasa cool. Masuk butik LV dengan kain pelikat ? Cool gila. 

Spectacle
Comel ke? Em, bagi aku lelaki specky ni rajin. Rajin membaca dan bekerja yet focus pada sesuatu. Tapi spectacle tu harus lah ada power bukan yang dibeli di kedai accessories semata untuk trend. Kalau yang power specky nya 300 ke atas lagi bagus. Kenapa? Sebab aku sweet. Apa kena mengena dengan aku sweet? Yelah, bila tiap kali dia terlupa letak specky di mana, aku lah jadi heroin. Di kala dia terkebil-kebil dan terkenyit-kenyit mata mencari specky..aku datang 'nah honey baby, your specky'.. terus pakaikan. ceh. Aku memang romantic walaupun jiwa kental. serious tak tipu. aku romantic gila. 

WristWatch
Lelaki pakai watch cantik, dan nampak macam orang yang kemas juga sentiasa update dengan masa. Jam dan urat tangan nampak really good to be together you know. Apa jua jenis jam, asalkan jam tu berjalan jarumnya. Tangan nampak handsome even muka pecah. Okay, boleh jatuh cinta dengan tangan orang. Pardon me. 


Cat lover
Aku rasa semua perempuan suka lelaki sayang kan binatang. Tapi aku narrowed down, and ambil kucing sebagai contoh. Sebab kucing ni binatang yang comel dan best didukung dan di kiss kiss, buat macam baby. Kenapa aku tak ambil contoh 'lizard lover' ? Kalau reptile, boleh lambung-lambung macam baby ke? keras je biawak ular buaya, macam mana nak sayang. So bagi aku, lelaki sayang kucing ni akan sayang baby la. 


Ehem, tu je kot. Kalau nak explain dari segi rupa, handsome tu macam mana? Susah gila nak jawab. Kalau nak choosy sangat pun kena cermin diri juga. Ini muka tak cun mana, demand yang kacak gila macam model ? Aneh plus aku rasa lelaki handsome lebih ni susah nak jaga. Aku selalu rasa handsome bila aku kenal hati orang tu. Oh dia ni handsome lah sebab dia cakap lembut dengan aku. 


Aku baca kat media and aku rasa diorang handsome...
Engku Emran...Specky man juga, commited dan romantic. 



Nazril Idrus... ni lagi lah romantic gila, specky man dan commited. 


Em, aku rasa aku suka orang yang nampak kebapaan. Family man. Sebab dari kecik lagi sampai dah usia 23, aku dah mula focus dan jarang sekali bersuka ria. Lebih suka commitment. So, dreamy untuk ada family sendiri, raya tiap tahun pakai baju sama. :D hahaha 


Happy reading and have a nice day....



#kredit untuk Namee#

-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

2 comments:

beb yg awak suke msg..eh! said...

ehem!!

Layyinul Harir said...

ehem...ehhh!!