Saturday, June 16, 2012

Andai masalah kita besar..


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.


Maha Penyayang nya Allah itu membuatku sentiasa cuba untuk mendakapi-Nya.sungguh!aku mohon ,supaya hatiku diisi dengan cinta-Nya.supaya aku tak kecewa hilangnya cinta manusia.kenapa perlu ditangisi bila cinta manusia tidak berbalas? kenapa? bukankah itu pembaziran air mata?baik kita tangisi untuk dosa-dosa kita.teruskan hidup okey!.ini kerana,dalam pukul 4 pagi semalam,salah seorang kenalan aku menghubungi di Skype menangis kerana ada masalah.masalah cinta manusia..okeyy..aku berusaha memujuknya.even,aku tahu macamane sakitnya dia kan?huhu.



hakikatnya,aku rasa seolah-olah dirinya itu adalah diriku.tapi,yang bezanya aku dengan dia.aku sedaya upaya berusaha untuk terus bangkit , bukannya menangis tak sampai kesudah.aku cuba kuat,kerana dunia ini terlalu singkat untuk bersedih memikirkan perkara yang menyakitkan hati..teruskan bersikap positif!=)




itulah,bila letakkan pergantungan pada manusia,kita yang akan kecewa.sakit tahu? baik kita sandarkan segalanya pada Allah.Inshallah! Allah akan berikan yang terbaik dan selayaknya untuk diri kita.Allah itu Maha Adil.



aku lebih suka,merenung nama-nama Allah ditepi katil aku yang aku tampal disitu.untuk menguatkan jiwa aku..cukuplah kasih sayang Allah padaku,membuatkan aku teruskan hidup.Andai masalah kita besar,terlalu rasa sulit untuk teruskan hidup.Ingatlah bahawa Allah Maha Besar!!..Mudah bukan? sungguh! letakkanlah segalanya pada nescaya kau takkan mudah kecewa dan menangis kerana hal-hal yang kecil.


Andai masalah itu datang.ingatlah! bahawa apa yang berlaku kepada diri kita atas izin-Nya.jangan kecewa. Adu pada-Nya..DIA lagi dekattt dengan kita berbanding diri kita..sayangilah Allah dan Rasulullah!=)
sekian.






-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

3 comments:

reenapple said...

yes... I agree bout that.. =)

kadang3 kita alpa dan Lalai dalam mengingati DIA sebab itu hubungan kita dan manusia hancur. =)

Layyinul Harir said...

betol..

itulah pentingnya jaga hubungan dengan Allah..=)

نورعيم said...

ngeee sy tak sehebat akak nak pujuk kwn2 yg kecewa dgn cinta manusia ni.


pstt, lawa blog akak. kemas gtu :)