Tuesday, June 26, 2012

Letakkan Pergantungan pada Allah


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.



makin tak kusangka,sebab sudah hampir kepenghujung semester 6..sekejap aje.huhu..dan sekarang,aku sedang menunggu untuk menjalani peperiksaan terakhir,iaitu Salesmanship pada 28 Jun ini..sem ini aku ambil 7 subjek.dengan harapan,nak naikkan lagi result..hopefully,tercapailah.inshallah!. dan aku jugak berharap kawan-kawan semua beroleh result yang cemerlang nanti..
sebab pensyarah aku,selalu sangat memberi motivasi kepada aku. dia kata,"takkanlah duduk kat universiti 4 tahun satu sijil dekan pun tak pernah dapat?'









sampaikan aku macam nak tacing pun ada masa tuh..yeah! she inpired me moreeee..make me try to achieve dekan jugakkkk!..i dont know,but 6 paper yang dah berlalu.aku tawakal pada Allah.apa yang kita perlu,ialah usaha yang gigih..doa,usaha,tawakal..selebihnya,sandarkan pada Allah..insyallah berjaya..





dalam hidup ini kita perlu ada misi & visi yang jelas untuk mencapai target itu. bila dah kuat kita punya misi,inshallah! segala halangan,dugaan yang menimpa,kita masih cuba gagahi untuk mencapainya.walaupun,kadangkala aku rasa jugak give up.tapi,yakinlah Allah sentiasa ada untuk kita.."Jagalah Allah,Allah akan menjagamu"




Letakkan pergantungan dan pengharapan yang sepenuhnya kepada Allah.doaku semoga kejayaan akan aku terima nanti,kejayaan didunia dan diakhirat..kalau aku tak dapat berjaya akademik didunia,biarlah aku berjaya diakhirat.aku insan lemah,cuma mampu untuk cuba berusaha dengan izin-Nya..






"Dan hanya kepada Allah tempat kamu berharap" ( Surah  Al-Insyirah Ayat 8)

"Hanya pada Allah tempat kamu bergantung segala sesuatu" (Surah Al-Ikhlas Ayat 2)


Terima kasih Allah atas semua ketenangan dan kebahagiaan sekarang ini..
(^____^)


-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

3 comments:

Kira Kekuri said...

wahh.. tak lama lagi habis? Good luck :)
kita hanya merancang, Allah yang menentukan :)

reenapple said...

good luck.. I wish brilliant as u.. but i just be my self.. =)

InaAchik said...

tiada lagi pergantungan terbaik selain ALLAH swt. best of luck...