Saturday, July 28, 2012

Pergaulan Bebas di Laut


Assalamualaikum wbt,


Terasa berat mahu meluahkan.terasa kelu lidah untuk bersuara.ya! mungkin ini kelemahan aku juga sebagai hamba Allah yang lemah lagi hina ini.

kebetulan tadi, aku ada terlihat gambar "tagged" di Facebook salah seorang kenalanku . mungkin juga dihatinya seronok kerana menghadiri program, bersama teman-teman. hingga berlakunya pencampuran antara lelaki dan perempuan.okey,itu no wonder lah kan.aku pun pernah join.=_=





tapi,hatiku sendiri terasa kurang gemar ialah mengenai aktiviti yang bermain dalam air tak kesah la kolam-sungai-pantai-laut-air terjun-pulau..heyyy,boleh ke main rendam-rendam dalam air, percampuran bebas sebegitu? yang wanita, bukankah baju itu melekat-ketat-sendat dibadan kalau air membasihi bajumu itu.Astagfirullahalazim.


kerap kali program dimana-mana sebegini berlaku.aku tak tahu kenapa tiada yang berani bersuara..bukankah keadaan basah kuyup itu bakal menaikkan ghairah lelaki? *opsss! maaf kalau silap.tapi,itu yang aku tahu lah.

.

sebesar-besar pantai/laut itu, apasal berendam ditempat yang sama? aisyhhh!..sedih jugak,tapi apakah daya.aku ini siapa kan?huhu..menulis disini sahajalah aku mampu.Ya Allah ! Sampaikanlah mesej dari hatiku ini,dari aku insan yang tiada daya ini.

okey.okey.mungkin ada cadangan lain untuk program selepas ini,yang dapat menjaga batas-batas dalam air..ehh! entah...aihh..(@_@)





kadangkala, hatiku menangis sendiri memikirkan kita umat akhir zaman.ya! akhir zaman..yang masih terkejar-kejar keseronokkan dunia.tanpa mengambil kira halal dan haramnya.entah bila akan berakhir?...

ayuh kita renungkan!
bekalan akhirat sana,sudah banyak ke? ataupun dihati penuh lagi dengan kelalaian dek dunia yang sementara ini.


kadangkala,aku juga dalam golongan yang lalai itu,aku juga pernah menjadi sebahagian dari mereka jugak.
itulah aku yang bernama manusia, imannya ada naik dan turun..Ya Allah! Bantulah aku,untuk sentiasa mengingati-Mu dalam seluruh perbuatanku.

Ya Allah ! Berikan aku dengan pengakhiran hidup yang terbaik dengan dapat menyebut nama-Mu...Amin..

nota aku:
eleh,mesti orang kata aku kolot kan? Tepuk dada,tanyalah Iman..(^__^)



-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

1 comment:

reenapple said...

awak.. saya pun pernah join program sebegitu... tak de lak terfikir tang tu... entah la. Tapi saya tak pakai baju sendat time tu... baju pun warna gelap.. eheheh. =)

#papepom.. peringatan yg baik.