Friday, August 31, 2012

Mimpi Mengubah Semua Angan-angan.


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.


Dulu,selalu segan memanjang nak pakai jubah.bila start pakai, semua kawan tengok pelik.=_=

Yela,dulu aku jahat kan.wee!..tak kurang jugak hantar mesej, tanya itu ini. Dan ada jugak sampai tanya.

“why u look different?”

Thanks kepada yang concern semua itu.hmm.
Bagi yang tak tahu, kenapa aku berubah.hmm, bagi yang dah tahu,takpelah.ini sebab rasa nak taip semula aje.nak bagi pencerahan lagi.

pada malam 28 Oktober 2011,aku bermimpi arwah ayah datang pada aku.siyesly! memang lama tak mimpi arwah ayah. tapi,dalam mimpi itu, aku melihat ayah menangis melihat aku.

selepas itu,aku tiba-tiba aku pergi peluk ayah dalam mimpi.aku cakap macamnie kat ayah:

"ayah! sopa mitak maaf. sopa tak jadik anak yang baik selama ini"

sampaikan aku boleh bangun tidur bersama air mata yang meleleh.masa bangun pagi tuh, aku memang sedih yang teramat. how can i described it?

sehinggalah aku tefikir sesuatu:

  1. apa yang aku buat selama ini?
  2. apa yang aku cari dalam dunia ini sebenarnya?
  3. solehahkah aku untuk umi dan ayah aku?
Masyallah! bertalu-talu penyesalan datang selepas itu.yang aku ingat! hidup didunia ini hanya sementara.

melalui sebab itulah,aku tekad berubah.ye, berubah jadik lebih baik,hingga terpaksa decide untuk jarakkan diri dengan siawak!..* semoga Allah melindungi dia*

keputusan yang sulit. sehinggalah,aku rasa hidup aku di ambang baru.aku rapat dengan Bihah!..thanx Bihah, teguran dia banyak menginsafkan aku. terima kasih Allah!.

Bihah pesan, bila kita belajar untuk mencintai Allah dan Rasul, Allah akan permudahkan jalan kita.takkan Allah nak sia-siakan semua ini. Bihah kata,jangan menyesal tinggalkan orang kita sayang.Allah knows the Best!..

sebenarnya, selepas itu baru lah aku tahu, ramai lagi orang yang baik,teman yang mampu membimbing aku pada jalan-Nya. tak lupa pada usrah aku yang banyak support aku.

dan sejak itu, aku dah tak mimpi arwah ayah datang menangis lagi. cuma aku ada mimpikan arwah ayah datang bersembang dengan aku.yang peliknya,aku aje yang bercakap,ayah cuma tengok aje aku..isk.isk.. masa bangun tuh pun,meleleh air mata. mungkin terlalu rindu.

dan kepada Allah! aku panjatkan kesyukuran yang tidak terhingga kerana sedarkan aku sebelum terlambat.Ya Allah! Aku memohon pada-Mu jangan KAU palingkan hatiku setelah KAU berikan aku petunjuk yang sebenar-benarnya..Amin.


walaupun adakalanya jalan ini pahit, aku cuba gagahi jua.Dengan kuasa Allah yang Maha Menahan hati dan perasaan ini membuatkan aku belajar untuk kuat, redha, sabar.Allah dah tarik seseorang yang aku sayang, tapi Allah berikan aku 1001 hikmah tersendiri. Yakinlah perancangan Allah itu sangat hebat.

tapi,yang paling susah nak jaga adalah hati. ye,untuk istiqamah!.. Ya Allah!...T.T.Banyak perkara yang ingin kucoretkan, tapi setakat ini cukuplah sahaja disini.sekian.



-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: