Tuesday, August 28, 2012

Rawatan Resdung Ghurah memang BEST!

Assalamualaikum wbt,

Sejak bulan lepas rasanya, rasa macam muka macam makin teruk aje.ada aje jerawat degil naik kemuka.aih! kadangkala,rasa menyampah aje.uh!..kawan aku siap offer krim, lidah buaya lah dan sebagainya .tapi,okeylah jap,pastu naik lagi jerawat.sehinggalah menjelang raya,muka masih ada jerawat yang kurang menyenangkan!.weee~aneh betol la kadang-kadang..hmm, nak nanges pun ada.T_T.bukan nak merungut ke ape, tapi inilah luahan sebelum rawatan..hihi.

lepas tuh, siap mesej kat Zalinkk lagi,mengadu muka makin teruk!..then,dia suggest, pakai Sendayu Tinggi. tapi,aku tak gemar sangat.sebab produk itu kena guna berterusan. kalo stop,naik semula jerawat.tak mampu den. sebab pernah la pakai dulu sekali.hihi~disebabkan makin lama,makin teruk aje rasa.then,tergerak hati satu petang di hari rabu lepas untuk cari rawatan resdung kat google.tanpa disangka-sangka,alhamdullilah,Allah gerakkan hati itu masuk laman web ini.



then,apa lagi terus call..haha.wat tempahan.alhamdullilah,mengikut Puan Ana,dia kata malam tuh boleh wat rawatan. adik aku pun yang lelaki nak buat jugak.then,ON la malam tuh.buat rawatan.hihi..

sampai aje sana, kami sembang-sembang dulu.tanya apa-apa yang patut.lepas tuh,rawatan dimulakan, aku kena sedut ubat resdung tuh,sehinggalah rasa macam menyengat giler dalam hidung ini. lepas bersin beberapa kali maka keluarlah segala-gala cairan yang ada..*maaf agak geli sket..haha. adik aku dirawat oleh Encik Arif dan aku pula oleh isterinya,Puan Ana.contoh dia rawat aku macam gambar bawah ini lah.huhu.

gambar hiasan rawatan ghurah.

selepas selesai rawatan segalanya dalam 20 minit, aku dikehendaki membasuh muka dengan Sabun Resdung. agak gatal jugakla kulit muka aku masa pakai tuh.huhu.keadaan aku masa tuh,memang seperti orang selsema.dalam 2 kotak aku habiskan tisu Puan Ana..haha. yelah,sebab cairan dari hidung memang lagi keluar.huhuhu.penat sangat masa tuh.dan alhamdullilah,selepas rawatan dalam 3,4 hari barulah keadaan aku lega.huhu. berbaloi jugak walaupun hanya Rm15 sahaja.dan aku kena beli jugaklah Sabun Resdung sebagai pencuci muka dengan harga Rm8.

aku syorkan siapa-siapa yang rasa hidung tersumbat ke dan korang dah sah-sah ada resdung yang sangatlah tak tahan menahan hidung better korang try pergi.huhu.selamat mencuba.Alhamdullilah! Rasa makin lega.insyallah! andai ada kesempatan lagi, mahu pergi lagi.dan siap aku promote kat kawan-kawan sekeliling.yelah,sebab benda elok kenalah share.maklumlah, kalau student ada resdung asyik bersin aje,tak boleh nak fokus sangat nak study nanti macam aku ini.huhu.selamat mencuba!.ehh.hihi



-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

3 comments:

Evagurl said...

izma pun alami masalah yg sama. resdung. tiap pagi mesti hidung berair. klu silap makan sket confirm x lena tido, gatal2 idung sampai selsema. jerawat surut kjap, pastu naik balik. nasi baik bkn jerawat batu.. nak kena cuba ni. thanks for the info!

fara said...

dah lameee nak try rawatan mcmni.
tp xtau nk wat katne.
thanks 4 sharing ye :)

mira said...

Brape kali rawatn dperlukan? Satu hari ?? Thanks for the info