Friday, July 27, 2012

Kembali rapatkan diri pada-Nya.


Assalamualaikum wbt

,

hari ini (26/7/2012) result dah keluar!!.bagi student UUM semuanya mesti macam cuak-cuak nak check result.aku pun sama..huhu..Alhamdullilah! keputusan semakin meningkat..(^___^)..*sujud syukur pada-Mu..

almaklumlah,aku masih di UUM lagi,so lepas check result, terus ambil telefon, nak kol Ummi.ekeke~ sambil tangan sejuk-sejuk seram.entah mengapa.

aku:ummi! result dah keluar.dapat 3.++++ aje.alhamdullilah.
ummi: ya Allah! Alhamdullilah! next sem bagi naik lagi yerrr.
aku:insyallah!.are you happy about my result?
ummi: happy, but if you get 4 flat, i'll be more happy..haha.



walaupun ada sasaran tak tercapai, tapi aku dah syukur sangat! sebab dengan izin Allah dapat naik sampai kesekarang..i did not expected for my result like this..nak senyum sampai ketelinga boleh?=_=.. sebenarnya kan,rahsia hidup ini mudah, kembali rapatkan diri pada-Nya, kembali mendekati-Nya, DIA akan membantu dari atas bawah,depan,belakang,dan dari semua arah.



Yakinlah bahawa cinta Allah dan Rasulullah membuatkan kita akan cemerlang dunia & akhirat.mudah bukan? jangan henti berqiamulail,amalkan tahajjud,witir sebelum tidur ( paling kurang sekali seminggu). solat sunat dhuha,solat hajat, bacaan yassin setiap lepas subuh/waktu pagi,solat awal waktu, amalkan berjemaah, join usrah..dan banyak lagiiiiiiiii, Allah akan bantu kita tau..=)


Jangan rasa buang masa nak kembali rapatkan diri pada-Nya, disaat diri bergelumang dengan kesibukan waktu final exam.Allah suka orang dekat pada-Nya..ketenangan itu,kebahagiaan itu ada tau..I love Allah <3 <3 <3...tapi, jangan masa exam aje dekat dengan Allah,sebaiknya teruskan istiqamah dalam merapatkan diri pada-Nya.

" Wahai orang-orang yang beriman, Jika kamu menolong (agama) Allah,nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu." Surah Muhammad ayat 7..


nota aku:
syukur ya Rabb! Ada 2 kawan aku sudah mulai berhijrah kearah kebaikan.Berkat Ramadhan...=)



-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

3 comments:

Unknown said...

Salam kunjung balas..tq sudi singgah blog akak. Alhamdulillah...tahniah dik semoga bertambah cemerlang dunia dan akhirat..insyaAllah:)

نورعيم said...

tahniah akak! :)

#sy keje biasa2 aje. hhu.

wananis said...

Tahniah kak sopa!!
moga berjaya duni akhirat.. =D