Wednesday, July 18, 2012

Putera Katak


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang,


Alhamdullilah, ramai kawan-kawan sudah mulai dirisik, bakal dirisik dan bakal melangsungkan perkahwinan selepas raya nanti. dan aku hanya mampu tersenyum lah, tumpang bahagia..kehkeh.~

ada kawan aku pulak,masalahnya lain,terlalu ramai lelaki yang perlu dipilihnnya.wah!! hot stuff macam tuh.dah la siap mitak advise dari aku yang tak berapa reti ini,heh? macam biasa, i told to her, need to make istikharah prayer. ingat senang ke nak memilih antara yang terbaik? * aku macam ada pengalaman aje..ngrrr..
paling tak kurang,yang single-single pun duk tanya aku..heh?sampaikan aku boleh cakap macamnie.



"sampai masa ada aje datang nak kau,daripada mengharap benda yang tak pasti.

"apesal kau cakap macam ayat pasrah giler,ada pengalaman eh?

"biasalah,semua orang akan melalui zaman naik,zaman jatuh merundum,dan aku masih menunggu putera katak"..haha..

mengharap putera katak datang lagi baik kot!..haaa~ macam takda kerja aje.sampai satu masa betul-betul ada putera katak datang, aku akan cakap macamnie..

" putera katak,saya ini manusia dah penat kecewa mengharapkan manusia, sudi tak awak jadik suami saya, takpelah walaupun awak ini seorang putera katak"

" sebenarnya,saya ini manusia,tapi saya disumpah!..tapi,awak kena kiss saya dulu,baru saya akan kembali kepada rupa asal"

itu sekadar imaginasi dongeng aje.dan aku pasti,putera katak takkan ada.hihi.dan apapun, bila menginginkan  seseorang yang terbaik dalam hidup kita, cukuplah disalurkan kepada Sang Pencipta Cinta. Dia akan mengatur yang terbaik dan terindah buat diri kita.Jangan risau eh semua.the time for YOU will come.


Apabila ALLAH telah menetapkan sesuatu itu,percayalah itu yang terbaik untuk dirimu....
Apabila ALLAH telah memberi seribu jawapan yang kamu rasa tak mengembirakan hatimu,
percayalah bahawa ALLAH telah merancang yang jauh lagi baik dari apa yang kita rancang.
Bersangka baiklah kepada Allah!..^__^


Letakkan kepercayaan kepada Allah.Jangan kecewa ditolak cinta manusia, kerana cinta Allah lagi meluas lagi melata kat atas dunia ini.tak luak hilang cinta manusia.Jangan risau, Allah tahu kebaikan diri kita,dan Allah akan berikan yang terbaik dan terindah kepada diri kita.Oleh itu,jangan risau andai diri belum berpunya lagi. Ayuh! Betulkan diri kearah kebaikan,mencari redha Allah,itu lagi baik.sekian.



-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

2 comments:

reenapple said...

tetiba awak bagi sya idea nk tulis cerpen putera katak..

Layyinul Harir said...

ya,nanti saya bace..=)