Saturday, October 20, 2012

Allah, Jagakan dia.


Assalamualaikum wbt,

Allah! Jagakan dia untukku.=)

sebelum tidur perempuan itu akan membuka kitab al-quran,rutin harian hidupnya akan memastikan dirinya membaca dan mentaddabur makna kalam Allah itu.meskipun ditengah lewat malam,sambil bercakap  sendirian dengan kalam Allah.kerana Allah Maha Mendengar.


boleh dikatakan, setiap maksud ayat akan dilafazkan dan dipesan kepada hati supaya hatinya lembut dan dapat ambil iktibar dari ayat itu.

 contohnya:

"wahai orang-orang yang beriman! bertakwalah kamu kepada Allah dengan sebenar-benarnya takwa kepada-Nya dan janganlah kamu mati kecuali dalam keadaan muslim" surah Ali Imran ayat 102.

dan bila dibaca maksudnya itu,terus perempuan itu berbisik pada dirinya

"wahai hati! ingatlah Allah,bertakwalah kepada-Nya.Ya Allah! Matikanlah aku dalam keadaan muslim,jaga hatiku Ya Rabb supaya ingat padaMu"


demi bait ayat quran, menenangkan hati perempuan tersebut.dia tahu, waktu ditengah malam waktu dating bersama pencipta.luahkan segalanya.perempuan itu yakin,Allah dekat dengan-Nya.dan sehinggalah al-Quran itu ditutup.tiba-tiba kenangan bersama seseorang menerjah kembali,perempuan itu tidak tahu kenapa harus merasakan rindu pada kenangan lalu. ya! kenangan itu datang lagi.

tiba-tiba air mata perempuan itu mengalir laju.

bisik perempuan tersebut pada Allah:

"Allah, jika ini jalan takdirnya aku dan dia, ajarkan aku redha, kuatkan hati aku.kadangkala jiwa aku lemah, aku insan yang lemah Ya Rabb"



"Allah! Jagakan dia untukku, meskipun aku tak bersama dengan dia lagi,moga dia bahagia ya Allah,lindungi dia Ya Allah.andai dia punya masalah dan kekusutan, kau didiklah hati dia dengan kesabaran, sampaikan doaku ini padanya"

didakapnya Al-Quran, dipeluk dan diciumnya kitab suci itu.tiba-tiba merasakan ketenangan yang ajaib! Alhamdullilah!.Allah itu Maha Penyayang!

sekian.

nota aku:
selamat malam dunia, moga hari yang berlalu makin ceria dan berseri-seri..=)



-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: