Friday, November 25, 2011

kisah bintang awak dan saya.


satu malam,terjadikla dialog antara sepasang kapel ini.taknak guna name,nak guna nama sipakwe dan simakwe aje boleh?..eh!suke hati aku lah..haha.

sipakwe: awak nak tau macamne sayang saya untuk awak?

simakwe:macamane?(tersipu-sipu disebelah pakwe sambil tengok langit tuh)

sipakwe: sayang saya untuk awak sebanyak bintang kat langit tuh,cuba awak kira,banyakkan?sampai tak terkira,sebab itu saya kate banyaknya sayang kat awak.tak tau nak cakap macamne lagi.

simakwe:oh!!..tak sangka awak ini pandai bermadah ye..haha.thanks la,sayang saya untuk awak pun macam bintang-bintang kat langit tuh.

sipakwe:ha,satu lagi awak nak tau tak,macamne kesetiaan saya untuk awak?



simakwe:lah,ada lagi ke?haha~macamne erk?

sipakwe:cuba awak tengok bintang tuh,kan banyak kat langit tuh,tapi,kalo musim hujan bintang tuh takde.awak tak nampak dah kan bintang tuh,tapi sebenarnya ianya tetap ada walaupun tak kelihatan lagi.same jugak dengan kesetiaan saya untuk awak,walaupun awak tak nampak,awak boleh merasainya.

simakwe:nak tacing aje rasenya.tapi,macamne satu hari nanti kita dah berjauhan lagi?

sipakwe:alah,buat ape cakap menda bukan-bukan ini,jauh apenya,kan awak sebelah saya ini.

simakwe:alah,mane tau.mase ini boleh lah awak cakap.esok-esok kita tak tau ape akan jadik kan.



sipakwe:kalo kita ditakdirkan kita kena berjauhan,awak tengok langit tuh.tengok bintang,maknanya saya pun tengah tengok bintang.kalo musim hujan,takde bintang,awak rasekan saya sentiasa ada untuk awak k.ingat taw,tengok bintang ingat saya,kalo takde bintang tuh,awak cari dari hati dimana bintang itu akan ade kat hati awak.

simakwe:wahh!...thanks taw.takpe,pasni,kita dah jauh-jauh ke,saya akan tengok bintang tuh.sebab awak dah cipta kenangan kita bersama bintang dilangit tuh.awak jangan lupe bintang jugak taw.cantiknya bintang itu,same dengan cantiknya awak dihati saya.itu yang pasti.=)



nota aku:
best tak?haha!...cerita aku reka sendiri,ilham dapat selepas balik kelas mandarin tadi.tengok langit takde bintang,tengok bulan pun takde.eh!..oh bulan!..hmm...okeila,byeee~

-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: