Friday, November 11, 2011

Program Qurban dan Bakti Siswa di Kemboja 5-9 November 2011 (part 5)

assalamualaikum.perghh! ber "part-part" ini..maklumlah gambar banyak.hope,u all tak boring.okei.pagi seterusnya,pada 7 November 2011.pagi isnin yang damai.pagi ini,kitaorang makan nasi goreng.yang seingat aku,budak lelaki dah makan dulu,sebab perempuan lambat..sebenarnya,kitaorang perempuan lambat sebab baca mathurat..ehhh!!(tangan kebahu)hehe..pagi ini jugak,dengar lagu macam-macam dipasang.katanya ada orang kahwin..
ha,kan aku dah cakap pengarah projek ini bagus.siap menyuap lagi orang sebelah dia,name Hafeet..hyeee hafeettt!ehhh~haha!..
jalil pun bagus.sebab suap zakwan.(saje-saje wat mesra)hohoho~=P
nape mira dan ain serius sangat ni??=P
la,mereka share pinggan rupanyaaa~weee!~haha!
lepas settle makan tuh,kami semua kemaskan barang untuk dibawa masuk kekampung.untuk menjalankan misi bagi barang makanan,baju,tudung,gula-gula dan lain-lain lagi.cuaca mase ini agak mendung pada awalnya.ada jugak kitaorang kena stop jalan sebab hujan lebat,nasib jap aje..ha,so,layan gambar dibawah.
mase ini bagi baju kat orang kampung.bagus jugak semua kawan-kawan aku ini.bersungguh-sungguh semuanya..teettttttttttttt!hehe
azie semangat dia cari baju yang sesuai untuk akak tuh..=)
gambar ini takpe ke upload?eh!!hehe.ada satu benda aku perhatikan,yang baby tak pakai lampin,pampers ke.hmm.memang kehidupan diorang susah sangat.nak compare kat malaysia ini,jauh beza kan..(T-T)
hoho.act,aku mengah giler masuk jalan yang berliku ini.tapi,aku tau,tanggungjawab aku datang sini untuk ape kan.so,ini kira pengalaman yang sangat berharga dalam hidup aku.sebab aku tengok semua kawan-kawan gigih aje redah masuk kampung.aku pun ikot aje lah.tapi,aku rase aku tak banyak sangat tolong korang.(tangan kebahu,mate keatas)=P
semangat itu perlu ye kawan-kawan..*wink!

mase ini pergi rumah nenek yang buta.dahla tinggal sorang-sorang.masak pun sendiri.betapa tabahnya hidup nenek ini kan?(T_T)
 perghhh!!...haha~
 inilah antara aku takleh lupe...Ain pijak kaki aku~~takpe,aku maafkan~=P

 ha,rata-rata penduduk disini suka berniaga.untuk cari sumber pendapatan.walaupun kecik aje perniagaan,berniaga pun hanya diluar rumah.tapi,mereka cukup gigih dalam mencari rezeki.
 kat sini pun ada orang jual air tabau..eh!! air tebu..mase ini,kak Syajarah yang belanja.mekaseh kak!
air tebu sedap taw~
hye amirrr!!!~~tetibe kan?hehe!.ha,itu belah kanan name dia Din.Din pun bagus.
suka pergi tambahkan lauk kalo tak cukup.hehe..satu lagi Din suka cakap ada "lahhh"kan belakang setiap ayat.hehe..uwaa!penatnya nak taip..ha,itu sahajalah untuk Bakti Siswa.sebab hari seterusnya,kitaorang pergi bandar kat Phnom Penh.ha,aku jumpa Helizaaaaaaa~haha!..tak sabar nak citer next part!..haha!!!

-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

1 comment:

Ainisha ali said...

seronoknyeee.. :) kaki dah berlecak pon layannn