Monday, April 2, 2012

Aku Ingin..

Assalamualaikum wbt,

Ya Allah! Aku takut aku jauh lagi daripada-Mu.

 

Aku ingin hatiku yang dulu,yang sering menangis memandang langit dan penciptaan bumi yang lain.


Aku ingin jiwaku yang dulu,yang menangis bila mengaji dan memahami tafsir quran.

Aku ingin kekusyukan yang dulu,yang mendayu-dayu mengalunkan bacaan ketika solat.



Aku mencari-cari hatiku lagi,hati yang lembut,yang cepat menangis bila bercerita tentang keagungan Allah.

Aku muhasabah diri,mungkinkah aku tergelicir lagi dari landasan-Nya.aku takuttttt!!~

 

Aku mencari hatiku yang suci,aku mohon Ya Allah! Kau berikanlah seluruh cinta-Mu kepadaku dan seluruh cinta lain tunduk kepada cinta utama-Mu,supaya aku tak merasa kurangnya cinta manusia.

 

Ya Allah! Izinkanlah aku mencintai-Mu mencintai Rasul-Mu melebihi segala apa yang ada dilangit dan bumi ini.Amin.



#Hati Ini mudah bolak-balik.Aku mahu hati yang sentiasa mengingati-Mu..aku takut aku jauh dari-Mu..(T_T)

-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: