Friday, April 20, 2012

keluargaku,kebahagiaanku

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani



aku bersyukur dengan rahmat Allah ,aku dihadirkan dari perut ummi aku.even aku tahu,keluarga aku takdelah kaya mana,ada banglo besar-besar.ada duit juta-juta.tapi,dengan hidup sederhana yang umi ayah didik dari kecik,membuatkan aku bersyukur sangat..*segala Puji bagi Allah!!=)..aku tak perlu nak bandingkan kemewahan keluarga lain.ya.aku bersyukur dan belajar meredhai.keluarga aku adalah syurgaku.=)


sometimes,aku rindukan zaman arwah ayah masih ada.selalu aje berjemaah sama-sama kat ruang tamu.walaupun,kakak aku yang sorang tuh suka ketawa tengah solat.* aku pun tak faham dengan dia.haha.tapi,ayah dah takde,ummi aje ada.yang tak jemu menyemai roh islam dirumah.mengajak anak perempuan kemasjid.*walaupun aku kadang-kadang malas nak ikot...hihi..

 


katanya ummi..umi tak perlu nak ajak nak melancong sana-sini.sebab duit takda banyak pun.so,ummi kata cukuplah meluangkan masa bersama-sama kemasjid.bukankah itu cara terbaik? membuatkan kemesraan antara kami terjalin juga.sayangnya aku pada ummi sepenuh hati.nasihatnya tanpa jemu tentang agama,membuatkan aku bahagia.masih peduli ummi tentang ilmu agama.ummi sangat berbeza.ummi satu dalam sejuta.macamane aku nak ganti jasa dan kasih sayang ummi?..memang tak terganti.cukuplah,aku berharap supaya dapat membuatkan ummi sentiasa bahagia .Amin.



sekian..=)

-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: