Thursday, April 12, 2012

Garam itu penting.=)

 

semuanya menjadi tawar.entah kenapa ya?

"ini tawar lah,cuba tambah garam lagi"- kata nenek aku ketika memasak sup baru-baru ini.

aku rasa masin!..aneh.ini sebenarnya,banyak terjadik kalau aku memasak.hehe.entahlah,kenapa ya?
tadi pun,kata ummi aku, masakan aku tawar juga.

tapi,macam biasa.aku dah rasa masin.tapi,takpe,aku ikut aje lah,kalau nak tambah lagi,tambah aje.betullah,deria rasa manusia berbeza eh.so,pentingnya Garam dalam hidup.hihi~

HADIS Nabi Muhamad S.A.W ada menyebut garam adalah penghulu segala masakan atau makanan manusia. Makanan yang paling mudah seperti ubi rebus atau jagung rebus pun akan dibubuh garam dan tidak bahan lain. Bahkan makanan/masakan yang paling mahal sekalipun masih perlu menggunakan garam untuk menambah rasanya.

nota aku:
aku kena improve lagi memasak .banyak lagi kurang!.@_@

-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: