Thursday, November 17, 2011

Air Mata Hari Lahir yang ke 21

assalamualaikum,

kredit to Cik Ainisha.=)


alhamdullilah.aku selamat menjalani hidup sepanjang 21 tahun ini.bersyukur jugak sebab aku antara yang berpeluang dapat masih bernafas dalam usia ini.berbeza dengan kawan-kawan aku yang terlebih dahulu pergi sebelum ini yang tak sempat merasai usia 21 tahun.

mekaseh jugak sahabat yang wish kat hpon,face to-face tadi,kat facebook.lambat membalas tak bermaksud tak membacanya k.

antara cebisan mesej kakak aku ada pesan,

"moga ketaqwaan bertambah selari dengan dengan umur"

thanks naimah=)

sejauh mana ketaqwaan aku pada Allah setakat usia 21 tahun ini?...dimana tahap ketaqwaan aku yang sebenarnya pada ALLAH.dalam erti kata mudah,takwa ialah  melakukan semua yang Allah suruh dan meninggalkan apa yang dilarang Allah. 



Pernah suatu hari seorang sahabat ditanya tentang maksud takwa itu maka dijawabnya, "takwa itu adalah umpama kamu sedang melalui satu jalan yang penuh duri, maka kamu akan berhati2 dalam melaluinya agar tidak tertusuk duri dan tercedera". Begitulah kita dalam melalui hidup kita sehari-hari, perlu sentiasa berhati2 agar tidak melakukan sesuatu yang mengundang kemurkaan Allah terhadap amal perbuatan kita.


Image Detail


Astagfirullahalazim.dimana aku sebenarnya,bila semakin genap usia kita,makin dekat kita dengan kematian.sepatutnya,selamat pendek umur..kan?..hadiah paling bermakna sempena usia aku 21 tahun ini,Allah memberi rasa dihati.merasai syahdunya hadis dibawah ini,subahanallah!!!~



bila dijalan ini Allah dah letakkan aku,moga aku istiqamah pada jalan ini.doakan aku dapat belajar menyintai Allah dan Rasul lebih apa yang adanya dalam dunia ini.masih syukur kupanjatkan pada Nya,memberi aku jiwa baru,nafas baru sekarang.alhamdullilah,nikmat paling agung kurasakan dalam mengecapi usia 21 tahun.


ayuh!kite memburu kemanisan iman...


sebenarnya,kemanisan iman berkadar terus dengan kesempurnaan  iman dalam hati sanubari seseorang. Semakin sempurna, teguh dan kukuh iman seseorang, maka semakin manislah iman yang dirasai olehNYa..Oleh sebab itu, bukan semua orang yang mengakui beriman dapat merasai kemanisannya. Ini kerana iman itu bukan dengan kata-kata, ataupun angan-angan tetapi ia diperkukuhkan dengan  perbuatan dan pengorbanan.pengorbanan termasuk dalam pelbagai jenis,termasuk jiwa dan raga.



aku korbankan hati dan perasaan ini,untuk meraih cinta-Nya.untuk yang berkenaan,kamu tetap kawan saya paling baik dunia dan akhirat saya taw.sebab kita pernah dulu sama-sama berkongsi rasa.insyallah,ada jodoh lagi,kita akan bertemu..maafkan saya...(T____T).sebab saya takut,sebab kita rapat,fitnah makin menjadi-jadi.saya tak nak awak turut berdosa.sayangkan persahabatan ini kerana Allah.semoga Allah sentiasa melindungi awak k..(T__T)..itu doa saya untuk awak hari-hari.semoga rahmat Allah,sentiasa bersama awak taw.

Image Detail

baru aku taw,kenape Allah memberi aku merasai usia ini.sebab Allah nak bagi kite peluang untuk berubah kan.mungkin hidup kita banyak leka,banyak lalai dengan permainan dunia.Ya Allah!..ampunkan dosa-dosa aku disaat aku lalai pada-Mu.(T__T)

seperti firman Allah dalam surah Anbiya ayat 1 mengatakan bahawa:



Telah dekat kepada manusia hari menghisab segala amalan mereka, sedang mereka berada dalam kelalaian lagi berpaling (daripadanya).



sebelum aku mengakhiri entry ini,aku nak ucapkan jutaan terima kasih la kat korang yang wish besday aku.

nak start dengan orang yang terawal wish by phone menjelangnya 12 malam tadi.

  1. beb
  2. haziqah
  3. fika 
  4. syaza
  5. aida
  6. cik ainisha
  7. najwa
  8. syah
  9. akin
  10. mahirah
  11. noraini
  12. adibah
  13. nojie
dan untuk rakan-rakan yang wish lepas habis post mortem kemboja semalam,mira,ain,jalil,net dan zakwan.

thanx yer!.dekat skype,sorang aje..haha..abang aku la..~weee!dekat Facebook,beratus dah,130+++..cewahhh!...~ramainya sayang aku.eh!=P.dekat belog,dah ada wat entry untuk aku.thanks mahirah..heee~ex rumate mase matrik dulu.copy sket entry dia:

Kelakar aku jenis sombong dapat roommates baik hati macam dia.fuh!memang rezeki.orang lain katil sebelah-menyebelah asyik bergaduh tapi kami cool. Bukan kami tapi dia seorang yang cool. continue>>>>SINI

dekat bas stand pun orang wish,dalam kuliah,dalam tandas pun ada..aduyai..haha~pastu dapat hug..dari Mass..dia kate,"selamat hari jadi awak,saya sayang awak"..yeaayy!..tacing jap..aku mane boleh kena peluk-peluk cium ini,tacing lebih sket.nape entah..huhu.pastu,anis tanya ape request aku untuk besday ini.hee..bagitau dah,tunggu aje la dapat ke tak..tengokla nanti..haha~


apepon,today is my birthday.tapi,takde kek kali ini,biasa before ni ada aje kek sebab celebrate kat rumah.skang,pertama kali besday aku kat uum..hihi..akhir kate,nak wish mekaseh lagi untuk my lovely sis sebab dia yang bagi tafsir alquran ini.mudah-mudah,makin dekat aku dengan Nya.



baru nak tutup entry,Bihah,shida,nieza ada call wish my besday,penutup untuk 16 November 2011..haha...mekasehlah nyanyi lagu kat aku..love u all,thanks because support me.

nota aku:
to nojie,sorry nangis depan kau tadi..thanks support me,dan semua lah,tak tau la nak ucap camne lagi....okei la..assalamualaikum.=)


mood: sebak..(T____T)

-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

4 comments:

Ainisha ali said...

:) syukurilah nikmat yang Esa :)

Layyinul Harir said...

alhamdullilah atas semua kurnian-Nya pada kita.=)

si penglipur lara said...

tahniah syafa..kerana memenangi hadiah yng bernilai iaitu,hidayah Allah...umur yng genap dgn 21 thun...papon,,cory xda adiah..senyum sokmo..syafa ekponggg+so far so good=syafawati

Layyinul Harir said...

bihah:
alhamdullilah la..
xpe la xde adiah.yg penting,botol air tuh aku nak..haha..

mekaseh because pernah nangis depan mg jugak..haha!~

sory la,hati aku lembut sket ekponggggg~=P..