Sunday, May 1, 2011

betik oh betik!!..


baru ini aku beli betik.tapi,lepas potong tuh,tengok tak masak lagi.kecewa jugak la.ingatkan dah masak.sebabnya,aku punya style,suka potong siap-siap taruk dalam peti.kalau rasa nak mengunyah aje,boleh terus makan.tengok gambar itu,tak masak lagi kan?..=(

ha,lepas itu.dapat idea..muahaha!idea orang bujang katakan.teringin nak buat jeruk!..alahai,tapi takdala macam jeruk pun.cuka pun aku takda.terus potong kecil-kecil.panaskan periuk,masukkan air sedikit,letak betik yang dah dipotong kecil,taruk gula,garam,then potong cili sedikit.kasi pedas..huhu..


inilah rupanya,walaupun tak menarik mana.biasalah.air tangan orang bujang macam aku.buat simple-simple sudah!.bukannya hidang kat bakal mak mentua.eh!!muahaha..so,sekarang,aku dah taruk dalam peti ais.bagi sejuk dulu.nanti boleh la makan..yeay!..mengunyah buah-buahan la lepas ni..hihi

Nota Pengukir;
bolehla kalau korang nak mencuba.simple aje..hehe.tak rugi beli betik tak masak lagi.haha.sekian..
-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: