Monday, May 28, 2012

saya tetap akan pilih bahagia.


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..



Ya ALLAH! Berikan aku bahagia yang sebenar-benarnya untuk jiwaku ini sebelum aku menutup mata untuk selama-lamanya~

Actually,very deep from my heart always pray this..for persuade my heart...=)


ada kawan aku kata,mereka cemburu dengan orang yang bahagia.tapi,aku tegaskan bahawa semua orang akan dapat bahagia itu.tapi,dengan cara berbeza..mengertikah? jangan bandingkan dengan kebahagiaan orang lain.


ingatlah! bahawa Allah akan berikan bahagia itu dengan cara berbeza. seperti mana Allah ciptakan wajah kita, perangai kita berbeza. Allah juga mampu datangkan bahagia juga dengan cara berbeza.mengertikah?tapi,aku yakin setiap orang berhak bahagia.


kadangkala aku renungi diriku,begitu banyak nikmat yang KAU beri,tapi aku masih lagi tidak bersyukur.

Allah, tak pernah sekalipun dalam hidup ni aku cuba bahagiakan diri-Mu. Hanya Engkau sahaja tidak putus-putus mengabulkan doa-doa supaya aku rasa bahagia dalam menjalani hidup. Allah :(  (Rusydee Artz)






Pilih bahagia..
sebab..bahagia  adalah cara untuk kita terus berfikiran positif........
takkan mengalah..takkan putus asa untuk mencari bahagia itu...
walaupun menanti lama..
tetap akan pilih bahagia....tetap akan gembira
tetap akan senyum.....
hati?
                         fikirlah cara untuk memujuk hati sendiri dalam mencapai bahagia itu.

                                                            cc: diary anugerah terindah





saya akan tetap pilih bahagia walaupun masih ada halangan untuk saya mencapai bahagia.
~
saya takmau pilih kesedihan sepanjang perjalanan hidup saya...
Dunia ini tak layak untuk ditangisi untuk sesuatu yang sia-sia.~sekian.





-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: