Thursday, May 17, 2012

Sudah Cukup Sudah


 Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.


Inikah caramu membalas cintaku
Kau nodai cinta yang ku beri
Inikah caramu membalas sayangku
Kau lukai sayangku untukmu

Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkan ku sesuka hatimu

Sudah cukup cukup sudah Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisah
Cintaku kau balas dengan dusta

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja

T’lah berulangkali ku coba mengalah
Ternyata sabarku tak berarti untukmu
Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkan ku sesuka hatimu

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisah
Cintaku kau balas dengan dusta


lagu  yang bertajuk sudah cukup sudah ini.aku suggest tak perlu didengar untuk orang baru putus cinta manusia.haha.ini kerana dapat buat kita putus asa dalam hidup semata-mata kerana putus cinta dengan manusia..cinta manusia apa lah sangat kan? sekejap aje boleh berubah.setialah pada cinta Allah!!=) 



Allah tak pernah kecewakan kita.=)..siapa suruh berikan sepenuhnya kepada yang tak halal untukmu? kan dah rugi air mata itu.kecewa toksah cakaplah.kan membazir masa kan? betol tak?haha~ baik balas cinta Allah yang selalu ada untuk diri kita.kita aje yang selama ini lalai dari-Nya. Astagfirullahalazim!



hari itu,masa aku pergi forum "Dimanakah Halatuju Hiburan Islam? ".Ustaz Bashier dan Imam Hizbur ada berkata bahawa yang kita kena islamkan apa yang kita dengar.so,sebaiknya pilihlah hiburan yang bagi manfaat pada diri kita.kalau nak dengar tuh,pandailah pilih yang bersesuaian.bukan yang menjauhkan kita dari rahmat Allah.


satu lagi,pemilihan lagu mestilah yang ada ilmu,bukannya ZERO.tak dapat apa-apa.pilihlah lagu yang mengandungi unsur-unsur dakwah.sebab ramai orang masa kini,lebih suka menyanyi aje,tanpa fikirkan apa ilmu yang kita akan dapat dari lagu itu.dan aku rasa,hiburan sekarang,boleh membawa kepada kerosakkan hati kalau tidak dipandu pada jalan yang betul.



kalau nak pilih lagu itu samaada boleh atau tidak beri imu pada kita,cuba tengok penyanyi itu sendiri.Boleh ke tak dijadikan contoh.senang bukan? so,pandai-pandailah pilih hiburan.dalam islam,tak tolak hiburan.kalau tak dibuat lagu untuk alunan Asma AL Husna.ada tak orang mampu hafal 99 nama Allah kalau tak dilagukan ? kalau sifat wajib,nama-nama Nabi pun dibuat lagu untuk kanak-kanak.bukankah itu satu mesej dakwah yang perlu untuk kita?sampaikan kita yang dewasa ini pun terikut dan boleh ingat sampai sekarang. cuba tengok Maher Zain,buat lagu,berdakwah.kan bagus itu.jangan kita salah pilih hiburan.

contoh lagu yang takda ilmu yang nak disampaikan ialah lagu pokok.Ustaz Bashier pun siap nyanyi lagi tau.dia suh compare kan apa mesej yang lagu ini nak sampaikan pada kita? ada tak manfaat? think!!=)



Tersesat malu bertanya tak tahu tak tahu kemana
Terlalu banyak alasannya
Duk terdiam
Menyusur di kaki lima terlihat bayang wajah kelmarin
Tersentuh hati bagai luruh
Tanya sama pokok apa sebab goyang
Jawab angin yang goncang
Terbang burung terbang patah sayap diduga
Seandainya rebah kau masih ada
Terlalu mahu dan mahu terlupa apa yang belum
Terlalu banyak alasannya
Duduk terdiam
Tak mudah namun tak susah terserah atas pilihan
Tersentuh hati mula luruh
Tanya sama pokok apa sebab goyang
Jawab angin yang goncang
Terbang burung terbang patah sayap diduga
Seandainya rebah kau masih ada
Kau masih ada..
Kau masih ada..
Kau masih ada..
Kau masih adaaaaa…… ooooooooo!
Terlalu mahu dan mahu terlupa apa yang belum
Terlalu banyak alasannya
Duduk terdiam
Tak mudah namun tak susah terserah atas pilihan
Tersentuh hati mula luruh
Tanya sama pokok…



aihhh! macam-macam hiburan masa kini.cuba kita beralih kepada zikir-zikir,kan sedap telinga mendengarnya. menusuk kehati tau.lembutkan jiwa.itulah orang kata,kalau sedih buka quran,dengar zikir.ini tidak,putus cinta aje pergi layan lagu ntah apa-apa,lagiiii la sedih.pastu mulalah nak bunuh diri lah apa la.so,pandailah kita pilih hiburan selepas ini ye.cuba hayati lagu selimut putih ini pulak.haa..kan ada jugak tentang dakwah.dapat ingatkan kita kepada kematian yang pasti datang!!~okeilah,sekian~


Bila Izrail datang memanggil
Jasad terbujur di pembaringan
Seluruh tubuh akan menggigil
Terkujur badan dan kedinginan
Tiada lagi gunanya harta
Kawan karib sanak saudara
Jikalah ada amal di dunia
Itulah hanya pembela kita

Janganlah mahu disanjung-sanjung
Engkau digelar manusia agung
Sedarlah diri tahu diuntung
Sebelum masa keranda diusung
Datang masanya insaflah diri
Selimut putih pembalut badan
Tinggal semua yang dikasihi
Berbaktilah hidup sepanjang zaman






-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

4 comments:

reenapple said...

oh... saya layan je lagu-lagu... kecuali lagu hindustan.. ahahha

Layyinul Harir said...

haha,sy suke hindustan..ekeke~

iizza said...

menarikk..:)

Layyinul Harir said...

thanks.=)