Saturday, December 17, 2011

nak pilih calon suami tengok yang subuh dan isyaknya berjemaah di masjid ke?


malam jumaat lepas,aku berkesempatan untuk pergi ke masjid,untuk join Qiamulalil berjemaah.so,aku, hana,dayah pun pergi kemasjid la, yang pasti bawak selimut siap-siap.nanti sejuk..ngeee!=P...ish!..pikir nak selesa aje kan?haha~tapi,takpe.tido kan ibadat.so,memang kebiasaannya,budak perempuan akan tidur tingkat atas la.huhu.lelaki kat bawah.kena la asing.eh!bukan senang nak dapat peluang macamnie kan?then,sebelum azan subuh berkumandang.kawan aku sebelah sempat sembang jap:



kawan:eh,kalau nak cari bakal suami,tu ha tengok yang kat bawah tuh,boleh la wat calon..haha~
aku:ea?yeke kena pilih yang subuh aje ke?
kawan:haah la,kan solat subuh susah orang nak datang berjemaah.lagi satu isyak pun sama,check yang solat isyaknya berjemaah.boleh la kita duk masjid je usha-usha..haha~
aku:hahaha~macam takde kerja..semata-mata..~




kalau ikot mata jahat,memang boleh hendap je bawah tuh kan,tengok siapa-siapa yang aku kenal.tapi,nak watpe.tak kusyuk aku..eh!!...tengok imam aje la..heee~tengok tuh,niat dah lariiikkk..hihi.datang masjid nak beribadat la sayang-sayangku.kan nak cari keberkatan,kedamaian,ketenangan datanglah masjid.semuanya di masjid akan ada jawapannya.trust me~





ha,satu lagi kan,yang paling jarang aku buat ialah sujud sajadah.biasanya akan dibuat pagi jumaat la.sebab imam kan baca surah sajadah..oh!..baru aku tau.biasalah dulu mana rajin pergi masjid ini kan.huhu.. so,senyum.^__^



betol orang cakap semua yang berlaku ada hikmahnya,kalau nak senaraikan hikmahnya,banyak sangat.kesan daripada i had done before,Allah tarik aku.ish!..apesal lagha sangat ea sebelum ni?Allah terlalu cemburukan aku sebab aku mengabaikan-Nya sebelum ini.kalau dulu busy bermesej aje,gayut aje.Allah tarik aku kembali untuk bertahajjud dengan-Nya.Allah rindukan suara aku merintih..hmm..Alhamdullilah,Kau gerakkan hati aku,kaki aku dan segalanya melangkah untuk menemui-Mu..





Akhir kata,thanks who are support me find this real way for ALLAH..=).kawan aku pesan kena jaga hati,jangan bukak ruang untuk zina hati...(tacing!)..kalau fikir terasa manusia dengan kita,apalah sangat nak banding dengan Maha Pencipta yang lagi terasa dengan perbuatan kita yang dulunya menjauh dari-Nya,tak jaga hubungan dengan Allah.mane pergi sifat hamba kita yang pernah berjanji untuk taat pada perintah-Nya sebelum kita keluar kedunia ini?-sentap tapi mendalam-



Okei.aku akan mula menjaga hati semula.insyallah!..doakan aku kuat hadapi dugaan hati..wahhh!..(so complicated). lagi difikir,lagi remuk hati..weee~serahkan sahaja pada ALLAH ye..Allah knows the best for us..kan?aku sudah serahkan pada takdir segala-galanya,Dia perancang yang hebat.mungkin Dia tahu apa yang lagi baik untuk kita.dan aku disini,akan cuba bersangka baik.=)



sekian..^___^



-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

1 comment:

Shafiq said...

Huhuhu... nampak sangat saya tak tergolong dalam kelompok lelaki baik itu..