Friday, December 2, 2011

ye,bercinta dengan Allah!!~

assalamualaikum,

sekarang dah masuk Dec.sekejapnya masa berlalu,hampir sebulan jugak,saya cuba kuat dan tabah!..ye,tabah.macam-macam berlaku dalam hidup aku sekarang.ye,keajaiban.tetibe dapat sahabat baru,dari Eon..weee~dulu,tak pernah tau pun kawan2 perempuan eon nie.haha.




so,skang dah kenal Herni,kak Azlen,shila,ida,saidatul..make me happy!.dengan junior proton,fatihah namenya..even baru kenal jugak kan.tertubuhnya usrah,dapat tido kat masjid sama-sama,adalah pengalaman yang tak pernah aku buat.siyes!..hati sebelum ini gelap kot.manenya nak suka program-program macamnie.alhamdullilah,belajar mencintai Allah,membuat hati rasa seronok!..

sekarang,aku sudah couple dengan Allah!..ye,bercinta dengan Allah!!~dulu,kurang nak bercerita dengan Allah.sekarang,baru aku rasa Allah tuh dekat sangat dihati..aku tak perlu berduka lagi,tak rase sedih,rase selamat aje.paling best!dah berani g toilet sorang2.kan Allah ada..sentiasa ada..=)

sebelum tido,sesi berdialong dengan Allah akan aku buat.ye,meluahkan ape yang aku rase,apa yang dalam hatiku..pastu,dapat tido dengan tenang..Allah mendengar..

nikmat sangat!!!..bila merasakan Allah itu cinta sejati kita..sentiasa ada dekat..=)..skang,kalo tak ngaji satu hari,rase Allah panggil suruh bace,Allah nak suruh aku bace surat cinta Dia.hebat sangat!!~.

bila bangun pagi nak pergi kelas aku selalu remind kat diri aku:

"ya Allah!,aku nak belajar kerana Mu,jangan ada ape-apa halangan maksiat ke,ape ke,yang dapat menghalangku untuk menuntut ilmu,permudahkan hidupku hari ini"

ye,Allah ada..yakin Allah itu ada,sentiasa.kenapa perlu risau tentang mase depan?Allah kan perancang yang terbaik.Dia tau ape yang Dia buat.kita sebagai manusia,belajarlah meredhai segala ketentuan..

harapanku,semoga kita akan  bertemu nanti jugak kerana Allah.=)




hidup ini sangat unik!!~
sekian.=)

-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: