Friday, May 18, 2012

Berhenti Berharap


Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.



aku belajar untuk berhenti berharap.aku serahkan pada ALLAH..kerana DIA mengetahui siapa yang selayaknya untuk diri yang kerdil ini.cuma aku mampu doakan supaya dapat jodoh yang sesuai dan dapat memahami diri ini dan menerima aku dengan seadanya dan tak lupa jugak boleh bawak aku lebih mengenal Allah.Ameen..=)




tapi,dalam hati macam masih berharap aje..ehh!.entah,aihh!..susah nak give more explaination.bila aku kata kat kawan aku,aku masih berharap pada seseorang,kawan aku kata.

"lupakan dia,dia dah banyak menyakiti hati kau.kau layak dapat yang lagi baik..faham tak??

"kau tak payah la ingat dia lagi,dia dah lupakan kau tau.."

"maybe kau akan dapat lupakan dia bila kau tahu dia dah ada makwe baru"

although,my friends always said same word,aku macam tak boleh accepted aje.hati aku kata teruskan berharap.mungkin ada bahagia selepas ini.(@_@)




mungkin sebab aku ini perempuan kot.jenis susah nak melupakan.=_=..takpelah,Allah tahu apa yang terbaik.aku redha aje apa-apa yang berlaku selepas ini..ya! syafa cuba kuat dan tabah..hihi~




aihh.kekadang, rasa susah aje jugak.itulah,aku cuba busykan diri.kalau tak,dah lama aku tak ketahuan hala..hihi.tetibe,aku rasa kuat jugak aku ini sebab masih dapat bertahan tanpanya lagi walaupun,hati aku sangat rindukan dia..uhh! mungkin bertepuk sebelah tangan lagiiii.tak mengapa.pendam lagi baik..=_=




masalahnya dah kenal.walaupun sekarang dah tak sama dah macam dulu.huhu.aku pun tak tahu lah. aku rasa,bila aku ternampak dia ke, tangan aku sejuk gilerr,menggigil pun ada..haha! dasyat jugak aku ini.aku tak tahu apa tandanya..(@_@)..jantung aku tak payah cerita la,berdegup punya berdegup,sampai 2 jam baru hilang..uhhh! aku pun tak tahu lah kenapa.aku rasa,selagi perasaan aneh ini tak hilang lagi,aku takkan rapat dengan mana-mana lelaki..tak tahu lah kenapa.mungkin sebab aku dah rasa dia aje yang baik,even orang cakap dia sombong ke apa,aku tetap kata dia baik.aihh..strange feeling ke? @_@




bila fikir balik,aku sorang aje yang rasakan ini.aku sorang aje bertepuk sebelah tangan.sebab itu,aku ambil keputusan untuk berundur seketika.supaya Allah berikan aku ruang,untuk mencari "sesuatu" dalam hijrah ini.
hati dia,Allah yang jaga.hati dia,aku tak pernah tahu,hati dia,hanya dirinya sahaja yang tahu.dan aku takkan pernah tahu.


bila dah nak berakhir semester ini,semester 6.aku rasakan sekejap sangat masa berlalu.huhu.sekejap sangat.dan aku rasa takut untuk tamat belajar disini.sebab aku rasa,aku taknak pengakhiran persahabatan aku dan dia STOP macam itu aje..hmm.takpelah,kalau takdirnya aku dah dia akan berterusan diam begini,aku belajar meredhai..=)



nota aku:
kadangkala,aku membenci diri sendiri kerana masih hidup dalam kenangan..(T_T)



-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

3 comments:

reenapple said...

heee... suka enrty ini, Entah mengapa... hehehe.

bagi saya, berhenti berharap itu yg terbaik... tapi bagi awak, entahlah. itu hak awak... heheh. mungkin dengan cara awak yg sukar untuk berhenti erharap mampu mendatangkan kebaikan???

kalau awak rasa, dialah orangnya, keep hoping. DIA sahaja yg tahu apa perasaan yang awak hadirkan untuk si dia.. =)

#tak tahu benda saya merepek. Sila ignorekan.. =)

Kira Kekuri said...

situasi kta sama. T__T aku try utk mlupakan jg. T_T

Layyinul Harir said...

reenapple;

thanks untuk komen yang panjang lebar itu..hehe..=))

kira:
same2 kita cuba melupakan.=)