Sunday, April 10, 2011

kelebihan teh hijau | untuk tatapan kakak-kakak aku.=)

sekadar nak berkongsi,sebab mood rajin.okeyh.aku nak share tentang teh hijau.sebelum ni,aku pernah tengok kakak aku,Ain selalu aje beli dan minum.kadang tuh,dia bancuh pagi-pagi dan bawa ke tempat kerjanya.aku pernah la tanya,dia kata kawan sekerjanya bagitahu yang kelebihannya dapat kurangkan kolestrol dalam badan,ada Ain sebut berapa kalori akan turun setiap kali minum.aku lupa dah.aku nak cuba satu,dia macam taknak bagi.uh!..dia kata pergi beli kat Nirvana(pasaraya kat Dungun,terengganu)

tapi,Ain kata lagi,kalau nak lebih berkesan,minum teh hijau setiap pagi tanpa letak gula dan perahkan limau nipis.masa tuh,aku iyekan aje.yela,aku malas nak layan benda macamnie.tak minat nak kurus.aku malas seyh!.kalau tengah malam tuh,ajak pulak aerobik.aku?habuk tak layan.penat kot kakak-kakak aku ajak.tak mau!..muahaha~~

hasilnya,kakak aku Ain & Aida itu,dah kurus la sket dari aku.mesti kakak-kakak aku kembang seminit baca ni.haha.aku?masih lagi macamnie.muahaha~tapi,aku dah rajin la sejak duk sini,bukan setakat aerobik tau,jogging,minum ais dah kurang,banyakkan berjalan kaki,banyakkan minum air masak,rajin makan sayur,buahan.lepas ini kalau aku timbang sama gak,aku baling mesin penimbang tuh! haha~moga dapat kurus!! betol ni,tak tipu kali ini,tak main-main dah ..hehe.tengok gambar bawah:

ehem!!! macam kenal aje meja ini..muahaha~~aku dah beli taw teh hijau ini. 
 Te Verde kat kotak maksudnya teh hijau.sebutannya macam ini "tea berde" 
so,kepada kakak-kakak aku kita banding ye nanti siapa paling kurus..muahaha~~=)

p/s;
kata nak kurus,tapi masakan tetap bergoreng..hehe.
takpe,dimaafkan sebab badan perlukan jugak kolestrol.
tapi,bila melebihi yang itulah bahaya.kan.kan.kan.
^_^



-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

3 comments:

padlie said...

teh hijau ni rasa dia lain skit.. sedap bila minum masa suam..

bunga said...

haha..bunag nak daet2 masih lum terdaet..

Solihin Zubir said...

sy dh kurus.. so, xleh minum teh ijau.. heheh...