Friday, April 29, 2011

nasi lemak Mexico | alahai tempe

 sebenarnya ini masakan semalam.kitaorang buat Nasi Lemak,rasanya ini kali keempat kot.so,buat aje la.bukannya susah!eceh! wat yang simple-simple aje la,takda la nak sambal udang ke,sambal sotong ke,sambal bilis pun cukupla..ha,kalau nak tau,sambal bilis itu mestilah air tangan aku..hihi.nasi lemak itu air tangan Mass..sedap-sedap!!..i LIKE!..siap mesej adik aku,kata kitaorang masak nasi lemak hari ini.adik aku tanya:

"sedap ke?"
"air tangan i,semuanya sedap..muahaha!"dengan nada riak.saje jer!dah tau jap lagi,dia akan eksyen dengan nasi lemak umi x pasal-pasal meleleh air liur aku..hihi

okey!skang alih topik..itu cerita Nasi Lemak.cerita tentang tempe, 2 hari lepas Skype dengan Nojie,my roomate sem lepas.lama giler sembang,sampai aku tak tido malam maklumlah dah lama tak bertanya khabar.so,kitaorang bergosip sepuas hati!haha.satu lagi sebab waktu berbeza kalau aku malam,sana petang.boleh pulak dia cerita tentang makanan aku suka makan iaitu tempe.katanya:

"sya,kau nak tau x,kat lego skang macam-macam jenis tempe tau ada jual,kau ingat x kedai yang sebelah nasi lemak,nasi ayam,ha,tempe dia ada jual yang kecik-kecik macam keropok,ada itu pulak dah lain,bukan yang macam sambal,ada macam berkuah-kuah..bla...bla..bla....bla...bla"

telan air liur aje lah aku.merajuk la kalau dia cakap tempe lagi!..sem depan,hari-hari aku pergi lego makan tempe,x cukup dengan makan situ,aku tapau lagi.ha,satu lagi tempe kat DPP Tradewind..pun best!!!..tempe DPP Proton,takda selazat mereka..muahaha!

Nota Pengukir:
asyik cerita pasal makan aje aku ini.patutla kena perli dengan abang aku..muahaha!..cuti 2 minggu hampir kepenghujungnya .kelas akan bermula isnin ini.x sabarnya.takda terperap lagi aku depan laptop..hoho.berita menggembirakan jugak,adik aku Najwa berjaya masuk Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan.TAHNIAH!!..aku sangat gembira dan bersyukur.alhamdullilah.

-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: