Wednesday, April 13, 2011

sotong masak cili brokoli | udang masak merah

 salam.memandangkan sekarang aku dah melewati jam 1.30 pagi waktu Mexico.so,sebelum aku tidur.aku nak update lagi pasal masakan yang aku masak.tertangguh tau!..exam punya pasal.ini masakan hari minggu baru ini.ha,pertama sekali tentang sotong aku masak style lain plak.sebab aku tarukkan sambal cili dengan brokoli.tak sangka,boleh tahan la rasanya.itu kata responden aku iaitu Mass.kalau tanya Naim ,uh! jangan harap dia nak puji.muahaha.lelaki memang susah ek nak puji-puji?..entah!.berbalik kepada yang asal.layan gambar sotong dulu okey!.

 inilah sotong masak brokoli bercili.alahai,ini namanya pun aku reka.tak tau nak bagi nama.haha~entah apa-apa aje aku ini.ini pengaruh Mat Gebu.hik.hik.jangan marah yerp!

yang kedua pulak,udang masak merah.huhu.sedap kot yang ini.tapi,yang ini la pedas giler!!..tak tipu.aku terlebih letak cili kot.sampai berpeluh-peluh responden aku.haha!tapi,Mass kata pedas-pedas la best!.aku yang tukang masak ini pun,tak sanggup nak teruskan.haha.kalau kat rumah aku masak macamnie,habislah aku kena dengan adik-adik aku.sebabnya,kalau masakan rumah jarang masak pedas-pedas.aku aje yang over sket!muahaha~

nota pengukir:
esok kelas New Product Development batal!.so,automatik takda kelas esok satu hari.so,ingat nak siapkan case study yang tak habis-habis mengunjungi aku.lepas tuh,plan nak g Wal Mart.beli barang individu.hehe.nak beli cendawan!!nak masukkan dalam maggi.nak beli susu..aih!.banyak ini nak list!..mentang-mentang lah dekat.hihi.pergi jalan kaki,balik dengan teksi kalau barang banyak.tambang 15 peso biasanya.boleh tahanla.lagi pulak,esok nak kena jogging lagi,nak menari lagi..eh! sejak bila lak aku pandai menari.haha.okei.
-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

2 comments:

Shafiq said...

Sedap tu! :-) Saya ske pedas2.

SITI NOARIZAH ARIS said...

Wahhh sudah pandai "derhaka" resepi jugak ya.. share le stg masak brokoli tu leh akk cuba.