Sunday, January 23, 2011

dibawa bersiar2 rupanya hari ni..dapat mengenali bumi Allah yang indah ini..:))

gambar silap susun yang bawah nie..ini jugak menu tengahari kami..
pakat2 amek la sket sorang..hehe..orang sini x pakai sudu.dia guna garfu dengan pisau aje.tapi,pihak u sini paham,so dia mitak waiter amekkan sudu..
berbalik kepada yang asal..camnie,22 januari 2011..sabtu waktu mexico..kena taip siap2..aku kadang2 blur dengan waktu kat sini..sini lambat dari malaysia sebnyak 14 jam..hoho..kami uum dengn prof razli dibawa oleh pihak universidad de Colima keluar jalan2..kami breakfast di Hotel.hoho.rasa cam segan lak..hihi
makan2..hehe..no kena cakap omelet letak cheese..kalo x cakap,dia letak menda haram..ni pon Prof ajar nak order camne kat tukang masak..haha..prof razli bagos,walaupun dia prof tapi,dia xlokek ajar menda2 remeh nie..haha..tapi,kadang2 dia tegas gak..haha..teguran membina sentiasa kuterima..:)
pilih yang halal..sebab ada gak daging Pork masa kat buffet..ada yang aku nak amek satu makanan tuh..last prof kata "syafa tengok x dia tulis ape kat menu tuh?.aku tengok,rupanya Pork!!haha..baru perasan.terkejut aku..
sedap gak nie,macam kerepek..haha
ni la telur balut cheese.kena kata omelet,baru dia balut..oh!..baru paham.goreng pisang pon ada..haha

ni simbol toilet dia..
toilet laki dan perempuan
cantik toilet dia
masuk pon amek gambar aje.hehe
hiasan yang unik dimeja buffet

ni la ruang tempat makan kami

ni masa makan kat tepi pantai untuk tengahari..
nama Crab Restaurant..
cara nak makan nya,letak menda sayur2 tuh atas keropok then makan.
bukan cicah.


ni macam sambal ikan kot..haha

menu2..satu habuk x paham.tapi,mitak Carrelina translate to english..hihi..
yang aku paham,perkataan sopa tuh..sup!haha
yang paling atas 2la kami oder.
pescado itu ikan
camaron itu udang
calamar itu sotong
wat2 paham sudahh~~haha
semua perbelanjaan makan,tol semua pikhak universidad De Colima tanggung.=D
saya dengan Prof Razli,pengarah CIAC UUM..diala yang iring kami kesini..banyak sangat pengalaman dia yang sebelum ini dia kongsi.banyak jugak perkara dia pesan.aih..boleh tahan gak prof nie..lagi2 dia orang kelantan.aku cakap terengganu,dia pon same..hehe..bergaya je prof nie..kadang2 aku tengok muka dia,cara dia tegur sebijik macam arwah ayah..2la,macam okey aje,walaupun aku ada gak kena tegur..sebba dia x suka orang banyak tanya,yang aku ingat,dia suruh kami berdikari disini..ada banyak menda..contonhya untuk ke bertemu presiden yg pelajar antarabangsa,sepatotnya Madiam Mariam yang hantar.tapi,dia x benarkan.dia gtau kat Carrelina,suh kami g naik bas.!!oh..camne,aku siap tanya pelan jalan kat Carrelina.tapi,prof tegur la,dia kata ."u must find by own urself!,then u must independent"..okei..kena kuat jiwa betol..banyak perkongsian darinya yang amat bermakna.
Naim tangkap..haha!..walaupun aku ada gak gaduh ngan naim.sebab dia kata aku x pandai tangkap gambar la.x reti amek view la..aku hangin la..padahal kat u,aku je selalu kena tangkap gambar..pas aku tunjuk kat dia skill aku..baru dia puji.."pandai syafa tangkap.!ha,baru ko tau naim..haha
gambar nie,ilham aku..aku gtau naim.then,dia kata.."ko xpyh cakapla,aku kan pandai tangkap gambar so,aku tau la..padahal b4 bergmbr kat sudut ni,aku tangkap gambar dia dulu..haha

cantekkan?hehe..
spek aku baru beli 50 peso.
patotnya 60 peso.
aku mintak kurang..haha!!
tetibe pandai tawar..

50 peso dalam rm 12 la..
pas banyak songeh aku dengan makcik penjual tuh..
aku cakapla..
"La sianto"
maksudnya=maaf yerp!..ha,gitula lebih kurang..hihi
aku suka gambar nie













-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: