Friday, January 28, 2011

sesion de orientacion para estudiantes visitantes generacion 2011


hari ini 27 Januari 2011 seperti sedia maklum akan ada orientasi bagi kami la pelajar baru..hoho..kat auditarium la gitu..huhu..lets see our pict k..
inila tempat tuh..
pelik-pelik aje..
rindu DMAS UUM..hihi
.ha..ini gambar sementara tunggu kol 10 pagi la..
amek-amek la apa yang patot..
yang paling aku boleh agak,memang sume orang akan tengok aku & Mass..
hoho.rasa cam dah biasa lah..huhu..tapi kan..
tetibe ada orang lelaki datang,dia cakap spanish la..ha,laki yang dalam gambar 2la..huhu
yang aku paham ada perkataan
"photo"
oh!aku paham dia nak mitak tolong aku amekkan gambar dia.
rupanya x,nak tau x ape??hehe.
tengok bawah nanti k..


.


la..haha..nak amek gambar dengan kitaorang rupanya..
malu aku...hoho..
ensem sangat kalo dia buang spek itam tuh..
eh!!yang Malaysia tetap lagi ensem..=D
so,itulah gambar dia.nama dia xsilap Havier kot.lupa da.
dia pelajar baru dari u Manzanillio..
oh!..wat-wat paham la..hahaha

lambatnya..huhu.
tangkap lagi sementara x mula apa-apa
paling best,ada pokok mempeLam
teringat umah..isk..isk...

pastu dia panggil dah.aku xpaham pon masa dia panggil
Havier 2la yang ajak kami masuk selepas arahan dibuat..huhu

inilah event tadi..
wat-wat paham sudah..huahua

ini masa diminta kenalkan diri..
tau x?
mich tuh,aku yang dapat mula-mula dia suh kenalkan diri.
hoho..debar ase~
tapi,aku speak in English la.
pelik ase xbagi salam..
aku kata
"hye,my name syafa then.bla..bla..

nama budak laki tuh Raffael
dari korea utara.
sebelum masuk tadi,kami dah borak2 jap dengan negara lain

ini yang wat aku ngantok..
yela,xpaham.
tetibe ada la pihak u dia datang kat kami,jadi translator..huhu.
bagos..=D

Mass hepi aje..hehe.
Naim kusyuk dengar taklimat..hohoho
ini masa diberi mentor
satu pelajar satu mentor..huhu
aku pon dapatla mentor,nama Julio..
Mass punya mentor nama Claudia..xda lak gambar dengan dioarang..huhu
mentor yang kami dapat tuh,dari marketing jugak la.so,sepanjang kat kampus nanti,ley aku rujuk Julio la.sebab dia reti speaking.memang diaorang bagi yang mana sesuai untu memudahkan kami kat sini.

Julio & Claudia ada gak tanya pasal tudung.dia panggil scarf..

"do u need to wear scarf"
-yeah!my religion should me to do that"
whats ur religion?
-islam.
oo..i see..oohh..it is so hot here,so better u need wear another colour after this.
-eh!.i wear it,to match with my shirt..haha.maybe,next time i will wear another colour like red..bla..bla..
sebabnya aku & Mass pakai kaler hitam tadi.huhu

pastu dia tanya lagi tentang agama islam nie apa yang aku buat la.
aku cakapla pasal nak sentuh-sentuh lelaki ni xboleh.sebab aku nak suh dia paham la
masa tadi Julio datang kat aku dia macam nak salam.Then,aku tundukkan kepala dan tangan kanan aku kebahu kiri.harap Julio paham la.

pastu dia angguk-angguk..then dia kata la.nanti dah bukak sem 2 FEB nie,memang orang ramai la.tapi,memang xda yang bertudung..so,dia kata wat xtau aje nanti..hoho.aku angguk-angguk la..

totally,orang kat u ini bagos.suka tolong orang.walaupun pergaulan mereka bebas.
tapi,x sombong.itu yang aku perhatikan la.dia xpandang sebelah mata kat kami walaupun
kami pelajar asing.kadang-kadang aku terpikir,kalo kat UUM,habok x pandang pon foreigner kan?aihh..sian mereka..baru aku rasa camane mereka rasa kalo kita wat sombong..

kat sini,xkira mana-mana.mesti kalo jumpa mereka kan kata
'hola,hola,buenos dias'
hai,selamat pagi!"

terutama kat jalanan pon same..amat peramah sumenya.kalo kat Malaysia,xda pun g2..huhu.
bukan nak kutuk ke Malaysia.tapi,menda nie kita kena amek contoh la..pakcik-pakcik kebun ke,tukang cat kat sini..still tegur kami.maknanya mereka memang terima kita kat negara mereka..

lagi satu,pensyarah pon baek jugak..macam tadi,aku ada masalah nak amek subjek.kehulu hilir dia tolong aku.aku cakap maafla sebab banyak susahkan dia.then,dia kata camnie la lebih kurang

"takpe,saya kat sini memang untuk menolong kamu,saya faham apa yang awak rasa

sebab saya penah belajar kat UK,so,tau camne perasaan xtau kalo g negara orang"

hoho..bagos giler kot nama lect tuh Susanna ada dalam pict b4 nie..hihi.nanti dia ajar subjek pengurusan jualan kelas aku & Mass..hehe..pastu,dia tolong hantar kami pulang kerumah tadi..
alhamdullilah.kan aku cakap kat sini orang baek-baek.
2la,cam selamat jugak tapi kena berhati-hati selalu..=)

-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: