Saturday, January 22, 2011

walauapapun kami tetap bertiga..=D


ecece..
muka2 gembira naik flight..hoho!

aku selalu gadoh ngan ko!.
sorry ea..hahaa!!
Mas dengan Naim baek2 aje..

Naim bajet sedap pe yang dia masak!haha
aku kan saket,so aku diberi peluang untuk duduk tunggu makanan siap..hihi
see my face..T_T
bibir dah merekah..isk..iskk..

makanan dah siap..yeay!..
yang kanan tu serunding yang aku bawak..:)



sekarang 10.25pm jumaat 21 jan 2011

keadaan saya memang baek disini..suasana okey.tapi,saya punya kesihatan x bagos pon..batok2 aje.nasib baek kalau skype,buat vdeo kol xley cakap.prob mana ntah..orang malaysia xdapat dengar suara aku.suara aku serak giler..menahan rasa perit ditekak.

cuba bayangkan,bermula maghrib 6.40 pm sini,cuaca mulai sejuk yang termat sangat..amat2 terketar nya..ini malam ketiga sini,aku sudah mulai dapat memahami cuaca.so,masa nak solat maghrib,akan mandi siap2.kalo x nanti air sejok sangat..menggigil tengah mandi..huhu..sini cuaca sejuk kering,panas kering..

kalo nak tau,tempat aku duduk dekat aje dalam 5km dengan gunung berapi yang masih aktif..satu aktif,satu lagi tak.skang memang dia tengah matang..risau sangat..nampak je gunung tuh dari bilik aku..seram aje.kalo dia keluar larva,merapinya..Nauzubillah..T_T

isyak pada pukul 7.53 pm..sangat x terbiasa.aku rasakan waktu malam disini lama sangat..waktu siangya hanya sebentar..sangat baru bagi diri aku..

waktu siangnya,tersangat2 panas..rasa dekat aje matahari.air pun akan panas sangat..aih!!..inilah idop yang perlu aku hadapi.aku kuatkan jiwa sebenarnya..i

petang tadi,kalo ikot plan aku,Naim,Mas nak g keluar g kiosk tapi sini panggil kioska,hihi.nak beli simkad..tapi,sini panggil cip..aku x larat nak g,aku demam,rasa cam pening-pening aje.then,Mas pon bagitahu Naim.then,decide x jadik keluar.masak2 aje la,Naim masak tadi ngan Mas.aku basuh2 pinggan,periuk,kuali gitu ajela..

baguslah mereka berdua ini,take care giler kat aku..walaupun adakalanya Naim tuh,aku selalu menjawab dengan dia...tapi,sejak x sehat,diam aje..aku iyekan aje..hihi...kadang-kadang aku xmau gado dengan Naim,tapi nanti jumpa mesti ada aje x kena..susah aih!..November bertemu November nie.tapi,dengan zakwan yang November tuh okey aje..tapi,aku pikir sebab zakwan tuh penyabar orangnya,so kalu aku salah ke,dia iyekan aje..hehe..2la,bagosnya dia.=D

naim selalu kata aku ganas,banyak kali dia cakap .aku garang la..haha!!aku rasa perangai aku kat sini kot,tetibe jadik agresif!..macam g Wal Mart semalam..Naim dengan Mas tengah heret troli,tapi,aku g cari pen.then,aku g la kat dioarang semula.Naim pon kata,aku nie buat berani macam kat tempat sendiri..aku cakapla,ala dekat aje pon..tu pon,nak marah..bila aku cakap,bencila ko!..dia kata aku gedik..mak aih!..penat aje aku..haha!!..Mas la selalu kata.."korang nie asyek gadoh jae,ada je menda xkena.kadang tuh,apa menda dia nak cakap,dia halang aku,bila dia dah cakap,sama macam menda aku nak cakap..haha!!stress tapi lawak aje.bagos gak Naim gitu,boleh gak aku bising2..xkan nak bising dengan org mexico kot..melopong dioarang nanti..

kalu aku xmakan,mereka panggil aku,kalo aku lambat mereka simpan makanan untuk aku..memang bgoslah mas ngan Naim..xsia2 UUM antar korang dengan aku..hihi..

oh!..sebelum terlupa..korang jangan salah faham yer..kami bukan duduk serumah..kami duduk macam bilik tumpangan.si,pintu masing2 xsame..kena keluar jugak.cuma kalo masak g bilik Mas,sebab ada dapur tempat masak..dats all..sebab tuan punya rumah kami,bukan orang islam,kami xamek pakej makan semua..x halal.so,selepas perbincangan dibuat..kami akan masak same2 kat bilik Mas..mungkin itu terbaek.Madam Mariam tuan punya bilik kami,bagos sangat,diala akan hantar amek kami ek kelas nanti..pakej cukop!..kalo nak kenal dia,dia la kat sebelah pict profil FB aku..

selain itu,bilik yang kami tumpang,ada jugak rupanya bilik untuk negara lain contohnya,Colombia Jepun..so,memang aku dapat simpulkan Madam Mariam memang ejen bilik untuk student foreigner...eh!..jap,anak lelaki Madam Mariam hensem sangat..hihi..tapi,baru 14 tahun,boleh la speaking..kalu mariam xda terer sangat.selalu kena wat isyarat tangan..hihi..besela mula2..haha..kami duduk dalam satu pagar la kiranya..kawalan bagos..siap ada "sahabat baik kecil"..iaitu anjing..hoho..yang inilah dugaan paling kuat setakat ini nak menghadapi..aku pun dah citer kat umi,nanti umi akan gtau hukum permasalahan aku..tentang tapak selipar semua,tempat solat aku.setakat nie,aku dah beli karpet untuk alas sejadah semua..
umi kata nak pos kat aku sabun Thaharah,ala yang boleh guna nak samak la.sini x jumpa selut la.

itu aje kot..bye2!!mau tido dah..pagi esok nak g kedutaan malaysia kat sini.nak daftar2 mane patot..;D
-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: