Friday, March 25, 2011

bubur nasik campak-campak | best lorr..^_^

dengan semangat waktu petang disini selepas solat asar.teringin nak buat bubur nasi kosong untuk dimakan bersama serunding daging dan serunding ikan.dengan pantasnya,aku mengambil segenggam beras bersama sukatan air yang sesuai kedalam periuk kecil dan diletakkan diatas dapur..hoho..

lepas macam dah mendidih bubur tuh.plan asal,x jadik sebab rasa macam nak main campak bahan-bahan yang ada kat rak kabinet atas dapur.apa lagi,terus taruk kiub pati ikan bilis,garam,lada sulah, serbuk cili,kicap dan kacau.lepas tuh,aku angkat alih kedalam mangkuk.lepas tuh,baru aku campurkan serunding ikan & daging.kacau atas darat katakan.

Then,teringat ada daun sup dalam peti ais.terus potong..taruk dalam bubur ini dan kacau dalam mangkuk tuh.lastly,aku masukkan sayuran apa entah nama dia yang aku beli tengahari tadi,dalamnya ada tomato dadu,bersama udang.so,aku taruk sekali dalam bubur itu.
macam dalam gambar tuh korang boleh tengok.~

p/s:
aku menaip sambil makan.huahua~
okeyh!nak basuh mangkuk lak.dah hampir licin ini makan sorang-sorang.
lepas ini,mahu buat lagi.

p/s/s:
kan best kalo ikan kering,telur masin ker.huhuhu~

p/s/s/s:
disebabkan takda nama khas untuk bubur ini.
so,aku bagi nama.
Bubur Nasi BebOb~~
eh! takpe ke si awak?
^_^

-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

6 comments:

manueng said...

serunding? buat sendiri ke? ke org mexico pun ade serunding gak? hehe=p

syAfA said...

haha..xla,ada bawak baru nie.dan stok pun makin bertambah..umi saya pos dari malysia.
sini xda kot..hehe

manueng said...

peh...bestnye umi siap poskan... kalo pos brg or surat lama x nak sampai? brape hari besenye?

syAfA said...

hehe..itulah.nasib baik umi pos.huhu..

hari tuh pos barang dalam 3 minggu jugak la..lama jugak la menunggu..haha..

Adinda Amy Sensei said...

bubur nasi bebob??? huhu

syAfA said...

haah..
gabungan nama tuh..hihi