Saturday, March 5, 2011

semuanya kerana Ayam Panggang Siam

miriam tengah bincang dengan suaminya tentang owen..
itu tuan rumah!..madam Miriam..kesian dia dengan suaminya Gerardo..sebabnya,ayam panggang siam la..nak taw cerita ke kenape boleh jadik gini?..sebabnya aku kot!..haha

macam ni,aku ingat nak masak ayam panggang siam untuk makan malam ini.so,gedik la guna owen buat pertama kali nya!..haha.bajet pandai..

mulanya masa nak start guna owen tunggu Naim datang takut salah tekan.aku nak set 20 minit pertama.Naim kata set 30 minit.so,set la 30 minit..pastu ayam pun dalam owen berputar-putar menunggu masa untuk dimasak.Baunya pun penuh aroma menusuk kalbu!~

then,.aku ingat nak try tengok ayam pada minit ke 20 minit.manala tau dah masak ke.aku pun bukak la owen tengok.pastu macam x masak lagi.then,nak start semula.tetibe owen tuh, mati!..masa ni nak nangis ase~Naim ,Mass duk menolong sama tengok owen tuh.tapi,x jadik apa-apa.aku dah macam bersalah giler!.

pastu,Naim buat apa entah!..jadik la start balik..okeyh!..lega la..Then,beberapa minit kemudian,owen tuh bagi HINT dah masak.So,Naim suruh aku bukak la owen tuh tengok ayam!..aku x berani!..aku xmau.aku takot ada masalah lagi.Pastu,dia suruh jugak..Sekali aku tekan pintu owen tuh,x mau terbukak!!..waaa~

xtahu apa masalahnya!..terus Naim,Mass bertungkus lumus lagi tolong..x jadik apa..sayang ayam tuh!.Nampak sedap dah.tapi,xmau kuar..pintu x mau terbukak!!..

Tanpa membuang masa,aku & Mass g panggil tuan rumah suh dia tengokkan.Suami dia,Gerardo datang masuk bilik angkat owen tuh,then letak kat beranda rumah.

kami pun explain la camne ley jadik g2.Suami dia kata sebab terlebih minit jadik terlebih panas la.alahai!.so,gambar tuh,Miriam tengah tengok buku panduan owen sambil berbincang dengan suaminya.haha.

Suaminya kata,nanti dia try contact kedai tuh.Tapi,ayam tuh xkan dapat la malam ini.Kalau siap owen tuh malam ini,Miriam kata nanti dia hantar ayam kat bilik malam ni..yela,kan ayam panggang siam terkurung dalam owen tuh!..

lawak pun ada.sedey pun ada!..dahla peha ayam gemuk dalam tuh..hehe..aduyai!..tapi,aku masih menunggu dengan harapannya ayam itu dapat jugak malam ini..hihi.

so,disebabkan itu.kami sepakat nak makan cucur bawang malam ini..Ganti ayam!..takpelah,lagipun,makan tengahari yang aku masak telur masak kari tadi pun dah lewat kami makan..

so,itulah ceritanya!..oh AYAM PANGGANG SIAM .!.=(

tapi,Miriam kata nanti dia gantikan dengan OWEN yang lain..tapi,aku dah x berani dah guna kot!.

p/s: 

sebab inilah Naim tag saya kat FB dia kata camnie:
The MicroWave at the Mass' room are crazy today. It won't stop. Wan Nurul Syafawati, apa sudah kamu lakukan? No Alto... WAAKAKA
sekian..moga ayam dapat malam ini.cepat-cepat lah siap baiki wahai kedai owen! ^_^

-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: