Sunday, February 6, 2011

bertemu lagi..=)

 asal tajuk nie macam bajet glemer jer?haha~~xdala saje2 je..ini mau cerita..ini destinasi kedua pagi tadi untuk keluar g beli barang.kami g dengan Miriam la,dia pun memang ajk tumpang sekali..bagusla.jimat tambang..ngee!!..15 peso sudah jimat disitu..hoho..okey.b4 d Walmart kami pergi pasar la.masa tuh,semua orang duk tengok aku & Mass la.sampaikan Miriam yang mahir spanish menjawab soalan-soalan pak cik,makcik kat pasar..yang aku paham Miriam kata ala-ala ginila.."mereka student dari Malaysia"

aku pon senyum-senyum la..ecece..bajet jer..haha!..kan aku dah cakap,mereka pelik sebab kami bertudung.memang bagi dioarang satu benda yang baru..huhu.okeyh!..kami masuk Walmart..then,masa tuh,tengah pilih telur ayam kat rak,ada orang datang tegur camnie aku & Mass..

"u are come from malaysia?.."
yes,how do u know?..
"i saw u all from paper last week.."

hahaha..malu aku..kan aku dah cakap..yang entry aku b4 nie kat sini
aku & Mass pon duk kenal-kenalan dengan budak tuh.

rupanya dia student jugak,tapi memang dia asal mexico la..hoho.lupa nak tanya nama dia.ala,kalo tanya kang,x ingat gak.pendek citer,cara kenal aku dengan budak nie sama dengan Nelson jugak..huhu. ..okey,teruskan agenda pas pulang beli barang k..


 yeah!..peti mulai penuh dengan stok mungkin kalu boleh sampai akhir bulan ini..hihi
 masa x siap kemas lagi..hehe
nampak x jagung tuh dalam plastik yang depan.
aku beli 3 biji aje.
6 peso aje.wah!..murahnya.
sini kan barang-barang macam sayuran memang murah.
bawang pun same.xda naik harga..huhu
ala,murah-mrah pun sume total beli barang tadi 616 peso..ngahahaha!..
kalo dalam rm160.20 la..huhu..
takpe,share duit..=)
 yeah!!bertahankah barang-barang mentah ini..
harap-harap aku dapat guna dengan cara yang cermat..hoho
beli gak ikan & udang tadi..
yeaahh!..masak tomyam sepuas hati..hihi.
tapi,langkah berjimat-jimat guna paste tomyam.sini xda.hehe..

 iklan jap!.
air ni kan murah aje walaupun 3 liter 20 peso aje.
dalam rm 5.20..
murah kot.kalo kat malaysia yang botol besar yang biasa tuh pun dah rm4..
iklan jugak nie..
nak gtau,aku dah pandai minum susu nie..haha..
murah gak..rm 6 aje sebekas nie..hoho..

p/s:
itu aje kot!.
rindu si awak..=)

-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: