Friday, February 18, 2011

chef wan buat ikan masak rempah berkuah.

sediakan bahan-bahan untuk kuahnya.walaupun kepenatan balik kelas.T_T
sementara itu,ikan saya goreng terlebih dahulu selepas siap dibasuh bersih dengan air asam jawa

tarukkan bahan yang telah dipotong tadi,ditambah rempah secukup rasa

selepas ikan siap digoreng,saya teruskan masak masakan
yang saya reka-reka ini..hihi.sebabnya masa on da way balik umah
Allah telah bagi idea kedalam kepala tentang rupa ikan yang bakal dimasak.
so,saya cuba nak buat sampai jadik idea yang datang dalam khayalan itu.
hehe..saya kan kata saya masih belajar..=)

kuah yang siap dituang keatas ikan yang telah siap digoreng
 akhirnya,lepas kuah itu siap bersama bahan-bahan yang saya letak tadi
dan taruk rempah apa entah..hihi.saya xtahu nak cakap rempah nama apa.
tapi,bau macam rempah kurma..hik3!
yela,beli pon xda tulis luar plastik tuh.main taruk aje.
kan saya kata kena kreatif!..^_^

 inilah rupanya dari dekat.
seakan sama dengan idea yang datang.
alhamdullilah.=)

 so,lepas siap.
hidang & makan la..
Mass kata nOt bad la.bolehla wat isi perut nie.haha~


p/s;
macam biasalah saya masak lauk,Mass masak nasi.
ha,tapi,betol ke nama lauk yang saya taruk ni?
haha~yela,nak bagi nama x tahu.maafla kalau salah.
saya masak ala kadar aje taw~
makanan bujang-bujang dirantauan.
selamat mencuba..=)

-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

5 comments:

are in naj wa said...

lame xsnggah blog mg sopa.hehe.

gne duk dinu? mcm best jee..

jd chef dh..pewitt2!

syAfA said...

haha..2 la mg macam menyepikan diri jer..hihi..
best aje..mg sehat x?=)

bakal chef taw~hehe

are in naj wa said...

haha.menyepi sebentar. keh keh.

sihat je.ak nk g aceh mlm ni.makan da angin. :P bru lpas exam.


tbaik r chef.nnti mari ajor aku.ni,masok air bleh laa.

anizsDANbintang... said...

blh cuba resepi ni =)

adikfarid said...

sedapnyer.....................T_T