Monday, February 7, 2011

yeah!..akhirnya..telur rebus ala-ala masak paprik..

 salam 1 malaysia~~ecece!..menandakan hati saya tetap di Malaysia k..act,sume orang mesti dah nyenyak tido kan dekat sana?..aku kat sini baru lepas makan tengahari.ni mau citer,semalam kan aku g pasar,lalu ternampak la ada cili kering.so,macam eksaited giler la..yela,ingatkan takda.tapi,sini cili kering macam besar lada jarum aje.ala,kira boleh la beli.kami beli 3 bungkus cili tuh..so,beli la.untuk lunch hari ini,bercadang mahu buat sambal telur..=)
 camane mahu jadi sambal kalau cili kering x tahu alternatif nak kisar camne.aku mana la ada lesung,blender sume tuh.so,pikir-pikir,buat macamnie cili kering direbus dulu sampai lembut,so,masukkan dalam mug ni hancurkan dengan sudip kayu.hahaha..ala-ala lesung gitu..kreatif kan?hehe..tapi,take time jugak la.tapi,takpe demi sambal.mahu pedas-pedas..yeah!
 pastu rebus telur,then goreng la.ala,ini pon tak payah cakap pun takpe..hehe.ala,dah alang-alang ada gambar aku upload aje la..hehe

then teruskan agenda aku seterusnya.
terukan menumis.tapi,terus masukkan sayur siap-siap.
yela,kata nak simple dan jimat bahan kan..hehe..
tambah air lebih kasi kuah sket..hehe
kreatif beb!haha


 alhamdullilah siap semuanya..panggil Naim ajak makan.so,boleh la kami bertiga makan..siap tambah-tambah nasi lagi tau makan tadi..hehe.tapi,nak kata sambal telur x jugak.macam paprik pun ada.aku pon xtau nak kasi nama apa,.,haha.duk bincang dengan Mass tadi kata la bagi nama telur rebus ala-ala paprik..hihi
ini gambar lebih jelas..haha.ala,xdala sedap sangat.ini la makanan perantau..sob..sob..

eh!..kata x mau sedey-sedey.nanti si Awak tuh sebok nak perli saya lagi..=(

p/s;
maknanya nasi lemak boleh la buat pasnie..yeah!!..=)


-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

No comments: