Wednesday, February 23, 2011

Chef Syafa masak paprik udang

assalamualaikum..alhamdullilah.kami bertiga baru lepas menikmati makan tenghari.so,lepas balik kelas,solat dan terus memasak.Mass masak nasik,saya masak lauk.ha,sekarang xmau dah guna Chef Wan,nak guna Chef syafa aje.Nanti takot chef wan sebenar tercabar..huahua..okeyh!..masakan saya hari ini.,ala-ala paprik udang walaupun xda daun limau purut.ala,takpe.saya buat setakat yang mampu..=)


macam biasala,masukkan udang bila bahan menumis dah naik bau.
 waa~lambatnya siap.
nak aje masa masak amek curi-curi udang ni dalam periuk~haha!
mendidih sudah udang tuh
 menanti saat untuk dimasukkan sayur pulak.kalau nak masukkan sayur awal-awal layu pulak nanti.
xsegar dah.baik masuk kemudian.
maafla,saya main campak-campak aje.
kalau salah ke mitak maaf..T_T
sayur dimasukkan
 ikotla sayur apa pun,asalkan bersesuian dengan paprik..hihi
adala jugak rupa paprik kan?hehe
kemudian,nikmatilah kami bertiga makanan ini..
semuanya licin..haha~~
mekaseh la kamu berdua sudi rasa air tangan saya.=)

p/s:
.ngantok~~

-Terima Kasih Sudi Baca,Diharap Coretan Ini Bermanfaat Untuk Kita Semua-

5 comments:

bunga said...

pandai la mask..sedap jer namapk..leh buka restoren ni..

Adinda Amy Sensei said...

sedap!!

syAfA said...

amy& bunga:

mekaseh..=)

CN said...

nampak sedap sgt...satu hari berapa lauk masak dik ?

syAfA said...

CN:
biasanya 1 lauk aje.
kalo rajen,malam pun buat lauk.tapi,depend atas masa la.=)